Bár a PC-n elrejtett Unobtainium grafikus szintet (erről régebben már beszámoltunk!) nem üti meg egyik konzolos verzió sem, azért ott sem lehet rút kiskacsának nevezni a játékot.
A Digital Foundry közzétette grafikai elemzését az Avatar: Frontiers of Pandoráról, ám a videóban a két Xbox Series és a PlayStation 5 konzolt vették csak elemzés alá. Viszont ezt kifejezetten részletesen tették, ugyanis közel húsz percen keresztül nézhetjük. PlayStation 5-ön és Xbox Series X-en is kifejezetten hasonló részletességet és környezetet kapunk a PC-s verzióhoz képest (itt az ultra grafikai szinthez kellene viszonyítani), de a sugárkövetéses (ray tracing) megvilágítás és tükröződés sem maradt ki. A ray tracing nincs a PC-s szinten, de mivel egy nagyobb nyílt világban kapjuk, ez is korrekt eredménynek nevezhető.
PlayStation 5-ön és Xbox Series X-en is 60 FPS-es Performance, illetve 30 FPS-en futó Quality grafikus mód vár a játékosokra. Mindkét mód dinamikus fellbontást alkalmaz: a Performance 864p és 1260p között, a Quality pedig 1296p és 1800p felbontás között mozog. Mindkét konzolon az AMD felskálázó technológiájával, az FSR 2-vel csavarják ezt fel 4K-ra. A Digital Foundry szerint a PlayStation 5-ön kicsit alacsonyabb a dinamikus felbontás, de az Xbox Series X-en sokkal inkább láthatóak a rekonstrukcióks grafikus hibák, feltehetőleg a hibás FSR-implementáció miatt. A frame rate mindkét konzolon 50-60 FPS között mozog, de 45-50-re is lemehet. Az Xbox Series X-en néhol akadozik, vagy egy másodpercig akár be is áll minden, amíg a háttérben betöltődik a játék világa.
A Quality mód ezúttal is a játékipari hagyományok érvényesülnek. Mindkét konzolon megfelelő időzítés van a képkockák között, és a frame rate stabilan 30 FPS. Xbox Series S-en a helyzet ezúttal is más. A kisebb konzolon ugyanis mindössze egy 30 FPS-es mód van, amelynek natív felbontása 720p és 1080p között van, viszont a teljesítményre nincsen panasz.
Legalább nincs probléma.
Forrás: WCCFTech