MOZI HÍREK – „A galaxis őrzői 3” és az „Örökkévalók” vizuális effektek felügyelője kritikával illet egy írót, a VFX művészeket sértő megjegyzései miatt.
Az amerikai filmiparban zajló jelenlegi dupla sztrájk, melyet először az Amerikai Írók Szövetsége kezdeményezett és amelyhez később a Képernyős Színészek Céhe is csatlakozott, minden folyamatban lévő produkciót felfordított, és olyan projekteket is érintett, mint a „Critical Role” és a „Dimension 20”. Számos probléma, többek között a mesterséges intelligencia fenyegetése miatt sztrájksorokat húztak, és az iparági szereplők különféle platformokon osztották meg véleményüket.
Egy ilyen esemény során érdekes komment született Adam Conovertől, a népszerű írótól és médiaszemélyiségtől, aki leginkább az „Adam Ruins Everything” és az Obama által tulajdonolt Higher Grounds által gyártott „The G Word” című műsorokból ismert. Egy vita során véletlenül mondott valamit, amit a VFX-művészek sértőnek találtak. A Twitteren közzétett vita részletére reagálva a Marvel VFX-felügyelője, Stephane Ceretti így fogalmazott: „Hé, @adamconover, a filmeken és tévéműsorokon dolgozó számos művész szeretne beszélni veled azokról a gyenge forgatókönyvekről, amiket az utómunkálatok során javítgatunk, ahelyett, hogy izgalmas dolgokkal foglalkoznánk. Köszönjük. Úristen, manapság egy csepp pihenőt sem kapunk, ugye? #VFX #CGI”
Hey @adamconover the hundreds of artists that work on movies and TV shows would like to have a word with you about the lousy scripts we spend our time fixing in post instead of doing the cool stuff. Thank you. My god we can’t get any respite these days can we ? #VFX #CGI https://t.co/4EqCRFAloW
— Stephane Ceretti (@stefceretti) August 10, 2023
Bár Conover bocsánatot kért, pontosította a megjegyzését, és megerősítette a VFX-munkások iránti szolidaritását, amit Ceretti is elfogadott, a VFX-felügyelő továbbra is problémát látott a nyilatkozat megfogalmazásában. Ceretti egy másik kommentben így fejtette ki: „Úgy tűnik, azt mondja, hogy az azok hibája, akik gyorsabb és olcsóbb megoldásokat akarnak, de ő maga is író! Hogyan magyarázhatja magát ilyen rosszul?” Ceretti olyan Marvel Studios projektjein dolgozott, mint a „Galaxis Őrzői Vol. 3”, az „Eternals”, és több másikon, és a „Superman: Legacy”-n is dolgozik majd.
A gyengébb minőségű írás mindig jelen volt a média minden szintjén. Neil Gaiman például egyszer egy filmadaptációt buktatott meg azzal, hogy kiszivárogtatta a forgatókönyvet, és hagyta, hogy a rossz írás önmagáért beszéljen. Bár a megjegyzéseket egy rövid indulat pillanatában tette, van valós alapja a panaszoknak, mivel sok rajongó hasonló érzésekkel távozik, amikor bizonyos tartalmakkal találkozik.
Bár olyan problémák, mint a közönség kimerülése, a késések és a piac telítettsége mind problémát jelenthetnek bármely produkció számára, egy középszerű vagy rossz forgatókönyv, amelynek hibáit utólag kell kijavítani, valószínűleg sokkal nagyobb szerepet játszik a projektek kudarcában, mint bármi más. Ceretti belsős személyként tett megjegyzései komolyan vehetők.
A CGI a sci-fi műfaj és ennek keresztül a szuperhősfilmek létfontosságú eleme, amióta csak alkalmazható, és jó okkal. Ha jól csinálják, mint például a „Shang-Chi” vizuális effektjei esetében, a VFX-t elengedhetetlen eszközként tekinthetjük, ami mindig is így volt és még mindig így van. A Marvel Studios, a Disney és más nagyvállalatok mennyire veszik komolyan ezt a fontosságot, az a folyamatban lévő szakszervezeti tárgyalások nyomán javulhat.
Forrás: GameRant