Úgy tűnik, a Prince of Persia: The Lost Crown számos ellenségét is mitológiai lények ihlették, de pontosan milyen teremtményekre számíthatunk?
A Prince of Persia franchise visszatér a The Lost Crown című metroidvania stílusú játékkal. A cím eltér a legendás Sands of Time trilógiától. A The Lost Crown az ókori Perzsiában játszódik, egy olyan korban, amikor hittek a mitológiai lények létezésében.
Ezek a lények az egész játékban elterjedtek, és Sargonnak le kell győznie őket, hogy elérje célját.
Mivel a The Lost Crown még nem jelent meg, egyelőre csak találgatni tudunk, hogy milyen mitológiai szörnyek fognak megjelenni a játékban…
Manticore
A Manticore egy népszerű mitológiai lény, amely számos játékfranchise-ban felbukkant már. Ez egy olyan szörnyeteg, amelynek emberfeje van (a játékban nem feltétlenül), teste egy oroszláné, farka pedig egy skorpióé. Ez a félelmetes lény mélyen a perzsa mitológiában gyökerezik. Állítólag a bőre olyan kemény, hogy semmilyen fegyver nem képes áthatolni rajta, így legyőzhetetlenné válik.
A Manticore arról volt ismert, hogy tömegesen ölte az embereket, ezért tökéletes boss egy játékban. A The Lost Crown trailereiben többször is feltűnt. A Manticore a végtagjaival és a farkával is támadni fog, így a játékosoknak résen kell lenniük, miközben harcolnak ellene.
Azhdaha
Az Azhdaha egy olyan lény, amelyet összetéveszthetnénk egy kínai sárkánnyal, mert hasonló a testfelépítésük. A mitológiában az Azhdaha kígyószerű teremtmény, amely élhet a szárazföldön, a tengerben vagy a levegőben, így szinte lehetetlen elmenekülni előle.
Az Azdaha-t már a Shahnameh is említi, amely minden idők egyik legnagyobb költeménye.
A The Lost Crownban a játékosok egy ponton meg fognak küzdeni ezzel a mitológiai lénnyel. A szörny hatalmas teste minden bizonnyal a fő fegyvere lesz. Az Azhdahának hatalmas a szája, amit kétségtelenül arra fog használni, hogy bekapja Sargont. Úgy tűnik, hogy képes valamilyen sugarat (láng, sav…?) is kilőni a szájnyílásán keresztül.
Hadhayosh
A perzsa mitológia szerint a Hadhayosh-t a kovácsolás istene teremtette. A Hadhayosh az ökörhöz hasonlít, de kettő helyett hat szarvuk van. A lény bőre és szarvai rézből készültek. A Hadhayosh 52 láb (közel 16 méteres!) magasságával sokkal nagyobb, mint a hagyományos ökrök.
Sargon a herceg megmentésére tett útja során találkozhat egy Hadhayosh-sal vagy egy hozzá hasonló lénnyel. A fenevad valószínűleg a szarvát fogja használni, hogy felöklelje a hőst. Vagy esetleg hihetetlen gyorsasággal ráront. Hamarosan kiderül, hogy a Hadhayosh milyen támadásokkal rendelkezik majd.
Apaosha
Aposha egy démon volt, aki fekete lovon lovagolt. Főleg a szárazsággal hozták kapcsolatba. Apaosha a termékenységet hozó Tishtyra ellentétpárja. Kétszer is harcba keveredtek, és az első találkozáskor Apaosha győzedelmeskedett. Tishtyra nem remélte, hogy legyőzheti a démont, de a dolgok megváltoztak, miután segítséget kapott. A kettejük második összecsapása Tishtyra győzelmével végződött.
Ez a bizonyos mitológiai karakter is szerepelni fog a játékban, ahol Apaosha gyors lesz a harcban, így Sargonnak a legjobb formáját kell hoznia, hogy legyőzze a démont.
Mivel Apaosha nem sokáig tűnt fel a trailerben, nehéz megmondani, hogy a játékosok milyen mozdulatokra számíthatnak, miközben ezzel a bizonyos ellenséggel néznek szembe a The Lost Crownban.
Karmak
A perzsa mitológiában Karmak egy óriási madár, amely az esőhiányért felelős. A Karmak hatalmas szárnyait arra használná, hogy teljesen eltakarja az eget, így megakadályozva, hogy a csapadék elérje a földet. Karmak tettei gyakran aszályokhoz és éhínségekhez vezettek.
A fenevad ráadásul éhségét emberi hús elfogyasztásával csillapítja. A Prince of Persia: The Lost Crownban Karmak legtöbb támadása légi úton fog történni. A szörny valószínűleg repülni fog, és lecsap Sargonra.
Div, Shahmaran, Djinn is feltűnhet majd a Prince of Persia: The Lost Crown-ban?!
A Divek olyan lények, amelyeknek emberi testük van, de nagyobbak. A Diveknek szarvak is vannak a fejükön és vaddisznó agyaraik. Élvezték az emberek megölését és húsuk elfogyasztását. A Divek kegyetlennek számítottak, így akit elkaptak, az holtan végezte.
Ezek a szörnyek inspirációként szolgálhatnak a The Lost Crownban szereplő csőcselék megalkotásához. Mivel fegyverrel bánnak és értik a varázslatokat, a Divek rendkívül nagy kihívást jelentő ellenségnek bizonyulhatnak.
A Shahmaran mitológiai lény, aki félig nő, félig kígyó. A művészetben a Shahmaranokat kétfejű lényekként ábrázolják. Az egyik fej egy emberé, míg a másik egy kígyóé. Mindkét fej koronát visel.
Ha a Shahmaranok a The Lost Crown részévé válnak, érdekes lesz látni, hogy a Ubisoft teljesen ragaszkodik-e a mitológiához, vagy hozzáad néhány saját részletet.
A dzsinnek már korábban is feltűntek a Prince of Persia-játékokban, így nem lenne meglepő, ha a The Lost Crownban is szerepelnének, mintegy tisztelgésként. A dzsinnek különleges képességekkel vannak felfegyverezve, amelyek rendkívül veszélyessé teszik őket.
Jó esély van rá, hogy Sargon legalább egy dzsinnel találkozik majd utazásai során. A fejlesztők terveitől függően a dzsinnek lehetnek az egyik legnagyobb fenyegetés Sargon számára a játékban.
Forrás: YouTube