Bajban lehet az Apple Vision Pro?! Az AR-szemüvegek forradalmát jósolják a közeli jövőben!

TECH HÍREK – Úgy tűnik, a mesterséges intelligencián kívül, amely minden bizonnyal az egész CES 2024 legnagyobb divatszava lesz, a VR és az AR kereszteződése szerzi majd meg a második helyet, veszélyeztetve az Apple Vision Pro egyeduralmát…

 

 

Az Apple Vision Pro uralta terület fejlesztése eddig két párhuzamos úton haladt. Az egyiket a szimpla AR-szemüvegek uralják. Ezek prizmákat pakolnak a lencsék mögé, hogy lényegében egy dicsőített külső kijelző legyen a Steam Deck vagy más eszköz számára. Persze, a nyakfájás kiküszöbölése a kijelző fölé való hajolgatás miatt önmagában megéri a belépő árát. De a funkciókészlet jelenleg egy kicsit sovány.

Aztán ott vannak az olyan headsetek, mint a Meta Quest 3 és az Apple Vision Pro, amelyek sokkal közelebb állnak ahhoz a sci-fi jövőhöz, amelyről mindannyian álmodtunk, egy Ready Player One-szerű virtuális térrel, amely egybeolvad a valós világgal.

Remekül használható. De legyünk őszinték – az a jövőkép, amelyet minden vállalat úgy képzel el, hogy egy ilyen gigantikus fejhallgatót viselünk, miközben úton vagyunk, egy kicsit hülyén néz ki.

Felmerül a kérdés: merre tovább? Úgy tűnik, nagyon világos határvonal húzódik a VR-headsetek és az AR-szemüvegek között, és hogy mire képesek.

 

Lehet fúzió az Apple Vision Pro és az AR-szemüvegek között?

 

Egy dolog világos – a technológiai fejlődés e két párhuzamos vonala hamarosan keresztezni fogja egymást. A jövő álma az olyan XR-technológia, mint az Apple Vision Pro, egy AR-szemüveg méretű eszközben. A korábbi feltételezés az volt, hogy bármi, ami ehhez halványan hasonlít, néhány év múlva lesz elérhető.

Még az Xreal is így gondolja ezt, hiszen Peng Jin (más néven PJ) társalapító arról beszél, hogy a „viselhető számítástechnika” lesz a következő nagy lépés.

Ezzel a jövővel kapcsolatban olyan kérdéseket kell feltenni, mint például, hogy a felhasználók továbbra is szívesen hordanak-e magukkal több eszközt. Vagy inkább csak egyet szeretnének. Ez lenne a különbség aközött, hogy vezeték nélkül csatlakozik-e a telefonjához a kép rendereléséhez, vagy a felhőre támaszkodva renderel minden VR-forgatókönyvet, amit megnéz. Ehhez jelentős szerver-infrastruktúrára és rengeteg energiára lenne szükség, hogy működjön.

Függetlenül attól, hogy melyik opciót választjuk, ez eléggé egyértelmű a vállalat termékmenetrendjében, miszerint egyre több virtuális környezet alapú interaktivitást hoz a headsetbe.

Ez azonban nem állítja meg a kísérletezést, hiszen PJ említette, hogy csontvezetéses hanggal és még a prizmákat kiküszöbölő új kijelzőtechnológiákkal is próbálkozik.

 

Mit tartogat a (viszonylag közeli) jövő?

 

A technológia lekicsinyítése bizonyára eltart még egy darabig, mire egy újfajta számítástechnikához hasonló, teljes egészében egy szemüvegben található. Vagy mégsem?

Nos, minden jel arra mutat, hogy néhány nagy fejlesztés jön az XR-hez, ami kényelmesen elvezet a pár nap múlva kezdődő nagy show-ra vonatkozó jóslatokhoz.

A szakértők szerint három kulcsfontosságú dolgot fogunk látni, amelyekkel elindulhatunk a végső XR-szemüvegek felé vezető úton: Olyan kijelzőtechnológia, amely teljesen eltávolítja az üvegprizmákat a szemed elől; eszközmentes számítástechnika és kézkövetés a szemüvegen belül.

Itt jön azonban az érdekes rész. Nem valószínű, hogy ezeket egyelőre egy szemüvegben egyesítve fogjuk látni. Az AR tér gyorsan versenyessé válik (amit jelenleg az Xreal vezet a piaci részesedés 51%-ával), és minden vállalat más-más lóra tesz.

Az Xreal Air 2 a játék egyszerűségére és a térbeli számítástechnikára törekszik, a Viture a teljesen kiteljesedett érzékszervi élményt tűzte ki célul az összes kiegészítővel együtt, a TCL Rayneo szemüvege pedig a lehető legjobb képet szeretné a lehető legminimálisabb formában nyújtani.

Mindez érdekes eltérést eredményez. Ennek csak akkor lesz vége, ha valamelyik győztes úgy dönt, hogy mindent egyesít, miközben levon néhány tanulságot a VR-headsetekből, és a két kategóriát összehozza. Mindenesetre a CES 2024 után már okosabbak leszünk…

Forrás: Tom’s Guide

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu