Ehhez egy SNES-t és egy PS1-et vett igénybe, és mivel a Sony-Nintendo együttműködés egy CD-ROM kiegészítő lett volna a nagy N 16-bites platformjához, találó az elképzelése…
A James Channel nevű YouTube-os hozta létre az egyedi konzolt, ami képes PS1-es játékokat, továbbá néhány Nintendós produktumot futtatni. Külsőre egy SNES-t láthatunk, de a hardvere inkább a Sony konzoljából származik. A YouTube-os korábban is alkotott már egyedi, furcsa videojátékos hardvert, így meg tudta valósítani, hogy a TI-83 számológépen is fusson a Super Smash Bros. (A Texas Instruments számológépei finoman szólva is egyedi reneszánszot kapnak így…)
A Nintendo Play Station 1988-ban született, és már láthattunk belőle prototípust is. A Nintendo SNES kazettáit futtatni képes konzol a Sony CD-ROM kiegészítőjével alakította egy akkoriban jövőbe látó, de végül a nagy N hűtlensége miatt meg nem valósuló konzollá a projektet. (A Nintendo ugyanis a Sony háta mögött a Philipsszel paktált le, így bukkant fel a Mario és a Zelda IP a CD-i-n, és a Sony lényegében bosszúból adta ki Japánban ’94 végén a PlayStationt…)
A hardveres kihívás a YouTube-osnak az volt, hogy a PS1-es architektúrát el lehessen helyezni a japán SNES (Super Famicom, SFC) vázában. Egyes elemeket át kellett helyezni, így a be/kikapcsoló, a reset, és a lemezkiadó gombot nem ott találjuk, ahol eredetileg. A lemezmeghajtó elhelyezése extra kihívás volt. Ezt lényegében az architektúra FELETT láthatjuk, és így tud pörögni a CD-ROM… lényegében a levegőben. Ez érthető módon nem tökéletes megoldás, de a kazetta méretre is kisebb egy CD-nél, és annak nem kell akkora hely mint egy CD-olvasónak.
Mégis egy létező megoldásról van szó, ugyanis a videóban láthatjuk, hogy a Grand Theft Auto a Rockstartól működik. Még az eredetileg régiózáras játékok (pl. a csak Japánban megjelent Pepsiman) is működnek, de kis trükkel. A Nintendo játékok (nem SNES címek, ironikus módon; a PS1 hardveresen nem elég erős…) emulációval működnek.
Forrás: GameRant