A GTA V színésze kiborult – AI chatbot segítéségével élhettek vissza a hangjával?!

A Grand Theft Auto szinkronszínésze, Ned Luke, aki Michael De Santa-t alakította a GTA V-ben, beszólt egy „k***szott szar” mesterséges intelligencia chatbotnak, amely az ő hangját használta…

 

 

Amint arról a PCGamesN beszámolt, Luke az X/Twitteren a WAME AI cég egyik posztjára reagált. Ugyanis az egy olyan chatbotot reklámozott, amely lehetővé tette a felhasználók számára, hogy „valósághű hanggal beszélgessenek Michael De Santával”. A WAME Luke posztját követően gyorsan eltávolította a chatbotot, mondván, hogy „ez az incidens rávilágított az AI technológia fejlődése és az etikai és jogi területek közötti bonyolult kölcsönhatásra”. Azonban a GTA V színészét eléggé kiborította a dolog.

Luke nem köntörfalazott a posztjában. „Ez egy f**king bulls**t WAME” – írta. „Abszolút semmi menő nincs abban, hogy az embereket lehúzzák valami béna számítógépes utánzattal a hangomról. Ne pazaroljátok az időtöket erre a szemétre.”

A Grand Theft Auto fejlesztőjét, a Rockstar Games-t és a színészek szakszervezetét, a Screen Actors Guild – American Federation of Television and Radio Artists (SAG-AFTRA) szakszervezetet is megjelölte válaszában. A WAME pedig gyorsan eltávolította a chatbotot és a hozzá tartozó összes promóciós anyagot az internetről.

A PCGamesN-nek is válaszoltak. „A Ned Luke úr hangjának alkalmazásunkban való felhasználásával kapcsolatos közelmúltbeli viták fényében mi a WAME-nél szeretnénk kifejezni mélységes megértésünket és aggodalmunkat” – írták.

„Ez az incidens rávilágított a mesterséges intelligencia technológia fejlődése és az etikai és jogi területek közötti bonyolult kölcsönhatásra”.

„A WAME elkötelezi magát a szinkronszínészek és a hangalkotók jogainak védelme mellett, miközben előmozdítja az etikus mesterséges intelligencia gyakorlatát. Úgy véljük, hogy ez a vita sarkalatos pontként szolgál az AI-technológia és a vonatkozó jogi jogszabályok összehangolásában.”

Luke a legújabb a videójátékok szinkronszínészeinek hosszú sorában, akik foglalkoznak az AI fenyegetésével. Megosztják, hogyan hat rájuk. Doug Cockle, a The Witcher szinkronszínésze nemrég az IGN-nek azt mondta, hogy az AI „elkerülhetetlen”, de „veszélyes”.

Osztotta Luke értékelését, miszerint a chatbotok és hasonló felhasználási módok „gyakorlatilag megfosztják [a szinkronszínészeket] a jövedelmüktől”.

A videójátékok az elmúlt években bonyolult kapcsolatot ápoltak az AI-val. Az Embark Studios-t, a The Finals című kasszasikeres lövöldözős játék fejlesztőjét például kritizálták. Ugyanis számtalan színész, sőt más fejlesztők is használtak AI szinkronhangokat. Az Embark az IGN-nek elmondta, hogy „a színészek nélküli játékok készítése nem végcél”. Azt állította, hogy játékaihoz azonban mind a felvett hangok, mind az AI text to speech eszközökkel generált hangok keverékét használja.

A videójátékok szinkronszínészei korábban az AI által generált explicit Skyrim modokat nevezték meg. Victoria Atkin, az Assassin’s Creed Syndicate szinkronszínésznője pedig az AI által generált modokat nevezte „láthatatlan ellenségnek, akivel most harcolunk”. Ez azután történt, hogy felfedezte, a hangját klónozó szoftverek használják. Paul Eiding, a Metal Gear Solid sorozat Campbell ezredesének szinkronszínésze szintén elítélte a használatát.

Ironikus módon a legnagyobb fejlesztő, aki eddig mesterséges intelligenciát használt a szinkronszínészhez, a The Witcher stúdió, a CD Projekt Red, bár ez csak egy elhunyt szinkronszínész helyettesítésére történt, miután a családtól engedélyt kaptak rá.

A Grand Theft Auto-féle chatbotok ellenében Cissy Jones, a Destiny 2: The Witch Queenben, a Shin Megami Tensei 5-ben és filmekben játszott szerepeiről ismert szinkronszínész megalapította a Morpheme.ai nevű céget, hogy a szinkronszínészek a maguk módján ölelhessék magukhoz az AI-t. Így a jövőben saját hangjuk felett is kontrollt szerezzenek.

Forrás: PCGamesN, X

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu