A Game Two német portál interjúkat készített az Fntastic egykori munkatársaival, hogy információkat keressen a tavaly év végén káoszt okozó, kudarcba fulladt „MMO”, a The Day Before fejlesztéséről…
A The Day Before mára a videójáték-ipar egyik legkatasztrofálisabb eseteként vonult be a történelembe. Az, hogy az Unreal Engine boltjából vásárolt fejlesztési források zagyvaléka volt, tényleg a legkevesebb. Hiszen a megjelenés után rengeteg kellemetlen dolgot tudhattunk meg az Fntastic csapatáról. Úgy tűnik, ez még nem minden! A Game Two csatorna a Youtube-on osztott meg egy terjedelmes riportot, amely elmélyült az ügyben, és összegyűjtötte a projektben dolgozók beszámolóit.
Eredményeik szerint, miután beszéltek legalább 16 egykori alkalmazottal, valamint az egyik „önkéntessel” és a Mytona forgalmazó hét tagjával, az Eduard és Aisen Gotovtsev testvérek (az oroszországi Jakutszkból) „karizmatikusak” voltak, és azt a vágyat közvetítették, hogy a videójátékok világában a rocksztárok megfelelői legyenek.
Úgy tudtak nekivágni egy olyan méretű játéknak, mint a The Day Before, hogy az ország vidéki területeiről sok, iparági tapasztalattal nem rendelkező fiatalt, valamint Kazahsztán és Örményország szülötteit toborozták. Ezzel kaput kínáltak nekik a játékvilágba.
A toborzás gyorsan zajlott, és az önkéntesek bevonásáért felelős személy azt állítja, hogy fogalma sincs, hány embert vett fel. Ugyanis az volt a parancsa, hogy minél több érdeklődőt vonjon be. Az elképzelés szerint „egy nagy családot” kellett létrehozniuk. A rendezők elképzelése azonban folyamatosan változott. Ahogy kipróbálták a legújabb menő játékokat (pl. Pókember 2, Baldur’s Gate 3 és hasonlók), úgy próbálták meg lemásolni a rendszerüket is. Ennek eredményeként akár három különböző kreatív változat is született, és nem volt egyértelmű a vége. Az egyik érintett azt állítja, hogy egészen addig nem volt tisztában azzal, hogy a játék MMO lesz – ami valójában sosem volt az -, amíg egy trailert meg nem látott.
Az alábbiakban néhány idézetet közlünk, amelyek a megkérdezettek „munkakörülményeit” tükrözik, akik névtelenül nyilatkoztak, hogy megvédjék személyazonosságukat és jövőjüket a videójáték-iparban.
Illusztrációként az első olyan valakitől származik, aki már két éve dolgozott az Fntasticnek:
- „Sajnos, egész idő alatt, amíg dolgoztam, egyáltalán nem kaptam szabadságot”.
- „Soha nem dolgoztam napi 16 óránál kevesebbet. Az elmúlt másfél évben egyetlen vasárnapom sem volt szabad, az elmúlt két hónapban pedig általában véve nem volt szabadnapom”.
- „Voltak napok, amikor reggel 9 óráig dolgoztam […] És tíz órakor keltem fel, mert csörgött a telefon, és valamiért a jelenlétemet követelték”.
- „A túlórák eleinte nem jelentettek gondot, míg végül másfél hónapig dolgoztam egyetlen szabadnap nélkül. Naponta csak öt órát tudtunk aludni”.
- „Ünnepnapok, hétvégék, szabadnapok, ezek nem léteznek! Néha könyörögnöm kellett néhány óra szabadságért, hogy le tudjak zuhanyozni vagy enni”.
A Gotovtsev testvérek jövője a The Day Before után
Érdemes megtekinteni az eredeti Game Two beszámolót a lenti videón. Rendkívül tanulságos. Ugyan németül van, de az angol feliratozás elfogadható. Mindez nagyon komoly kutatómunka eredménye. Szuper részletes rekonstrukciót kínál a Fntastic és a Gotovtsevek múltjáról. Akár hiszed, akár nem, még a mai napig is újra és újra előkerülnek, hogy a The Day Before kudarcát a „bloggerek” nyakába varrják, akik rossz sajtót adtak a játéknak. Közben a lengyel sajtó azt állítja, hogy egy ambiciózus mobilprojekttel térnek vissza. (Ha tudnak…)
Forrás: YouTube