A Capcom következő játéka nincs talán olyan stabil helyzetben mint amit az engine-je biztosíthatna.
A RE Engine ugyanis eddig szinte kivétel nélkül kiváló teljesítményt mutatott fel konzolon és PC-n egyaránt (utóbbi esetben a másolásvédelem és a Denuvo viszont bele szokott rondítani az összképbe, és az Enigma Protector DRM még inkább ronthat a helyzeten…). Ezt a technológiát fogja használni Itsuno Hideaki (aki a Devil May Cry 2 óta a franchise rendezője, és az első Dragon’s Dogma is hozzá köthető) következő játéka.
Az RE Engine viszont eddig PlayStation 5-ön és Xbox Series-en biztosította, hogy legyen egy olyan grafikus mód a játékban (mondjuk a Resident Evil: Village-ben), ami alacsonyabb natív felbontást kínál, ám cserébe igyekszik mindvégig stabil 60 FPS frame rate-et biztosítani. Ez viszont kimaradhat a Dragon’s Dogma 2-ből, ugyanis a lent beágyazott videóban OSK Gaming elemzése erre sugall…
A State of Playen ugyebár felbukkant a Dragon’s Dogma 2, és ezt a videót vette célkeresztbe, és az elemzés szerint a játék nem fog mindig másodpercenként hatvan képkockával futni, ám eközben azt is hallani, hogy nem cél az sem, hogy 30 FPS legyen a cél. Tehát nem akaja a Capcom ennyire erősen korlátozni a frame rate-et, mert ennél többre is képes lehet a játék, viszont a képkockák időzítése miatt még zavaró lehet, ha például 40-50 FPS között fog futni…
A Capcom még nem közölt ezzel kapcsolatban részleteket, de azért arra nyugodtan gondolhatunk, hogy a PC-seknek egy kellően izmos konfiguráció esetében (feltehetőleg nem kell egy Intel Core i9-14900 processzor és egy Nvidia GeForce RTX 4090 videókártya; az már kissé overkill lenne, ugyanis az RE Engine nem olyan gépigényes) nem lesz probléma a teljesítményre. Hamarosan viszont mondani kell valamit, ugyanis a Dragon’s Dogma 2 megjelenése nincs olyan messze: március 22-én fog ugyanis megjelenni PlayStation 5-re, Xbox Series-re, illetve PC-re.
Forrás: WCCFTech