A Dragon’s Dogma 2 lehet az első fecske a japán kiadó számára, és később náluk is mindegyik AAA címért 70 dollárt (euróból átszámítva 28 ezer forintot) kell majd fizetni.
A Capcom pénzügyi jelentése során megtartott kérdezz-felelekre azt mondta a Capcom, hogy megfontolja a szoftverárazási stratégiát, miután megjelenik a Dragon’s Dogma régóta várt folytatása. Persze a japán kiadónak más sikeres IP-je is van mostanában, ugyanis a Resident Evil és a Monster Hunter is kifejezetten népszerű a játékosok körében, de a Street Fighter is említhető, hiszen tavaly megjelent a Street Fighter 6.
A Capcom szerint a Dragon’s Dogma 2 még a jelenlegi üzleti évben is meg fog jelenni (tehát március vége előtt a közönség már játszhatja), mégpedig 70 dolláros áron. A játékiparban a fejlesztési költségek növekednek, és ezért az egyik opció az, hogy áttekintsék az árazást, viszont a japán cég megfontolt, óvatosabb megközelítést kíván használni, miközben a felhasználók visszajelzéseit is figyelembe szeretnék venni, azaz ha túl sok kritika érné a Capcomot a 70 dolláros árcímke miatt, nem nagyon erőltetnék ezt.
Ám a Capcom elnökének kommentjét látván nem lenne nagy meglepetés, ha mindegyik új AAA játékuk áprilistól kezdve minimum 70 dollár lenne. A Tokyo Game Show során Tsujimoto Haruhiro ugyanis ilyesmit mondott: „Személy szerint úgy érzem, hogy a játékárak túl alacsonyak. A fejlesztési költségek körülbelül százszor magasabbak, mint a Famicom (NES) idején voltak, de a szoftverek ára nem emelkedett ennyire. A béreket is emelni kell, hogy vonzzák a tehetséges embereket. Tekintettel arra, hogy a bérek az egész iparágban emelkednek, úgy gondolom, hogy az egységárak emelésének lehetősége egészséges üzleti forma.”
Decemberben a Ubisoft is elkezdte a 70 dolláros játékokat (az Avatar: Frontiers of Pandora volt az első). A legelső ilyen kiadó a pénzéhes Take-Two volt 2020 augusztusában (NBA 2K21), amit aztán az Activision, a Sony, az Electronic Arts, a Square Enix, a Nintendo és a Microsoft is követett.
Forrás: VGC