Marcus Lehto az egyik főbb fejlesztője volt a Battlefield IP-nek, de az Electronic Artsban (vagy pontosabban az EA Entertaintmentben) történő változások következtében nincs valami pozitív véleménye az előző munkahelyéről.
Lehto nem egy ismeretlen figura a játékiparban. Korábban a Bungie-nál dolgozott, ahol a Halo társalkotójaként alkotott maradandót, de végül a Ridgeline Gamesnél kötött ki. Ezt a stúdiót ő (is) alapította, és a csapatnak az volt a feladata, hogy egy új, egyjátékos Battlefield megvalósuljon. Lehto ennek volt a rendezője, és ő volt a felelős a narratíváért, így fontos feladata volt az Electronic Arts franchise-ába, ami a 2010-es évek első felében még képes volt lépést tartani a Call of Duty-val, de a Battlefield 2042 fogadtatása sem kritikailag, sem eladásilag nem volt nagyon jó, így a kiadónak meg kellett kevernie a paklit.
Ám Lehto tisztázatlan körülmények között februárban távozott, maga mögött hagyva a Ridgeline Gameset és az Electronic Artsot, majd utána néhány nappal a kiadó bejelentette, hogy a munkaerejének 5%-át elbocsátja, így kb. 700 ember veszítette el a munkáját. A Ridgeline Games is be lett zárva, és néhányan a Los Angelesben található Ripple Effecthez szegődtek, ami egy többjátékos élményen dolgozik a Battlefield IP keretein belül.
Viszont eddig Lehto nem beszélt a távozása után arról, hogy mi is történt. Most viszont a Twitteren megszólalt, és elég erős kritikával dobta meg korábbi munkáltatóját: „Nem sokat beszéltem itt, mivel nem tudok semmi pozitívumot mondani az Electronic Artsról, a nemrégiben történt távozásomról, és arról, hogy sokan, köztük a csapatom is, szenvednek az iparágat elsöprő elbocsátások miatt.” A válaszok közül sokat like-olt, köztük egy olat is, ami az Electronic Artsot a vállalati kapzsiság megtestesítőjének nevezett.
Úgyhogy ebből lehet következtetni arra, hogy Lehto szeretett volna az Electronic Artsnál maradni, de Andrew Wilsonék kihúzták alóla a szőnyeget, ő pedig ennyire elítéli a kiadót.
Forrás: VGC
Not been saying much here since I don’t have anything positive to say about EA, my recent departure, and how so many, including my team, are suffering due to the industry sweeping layoffs.
— Marcus Lehto 🇺🇦 (@game_fabricator) March 15, 2024