A Dune: Awakening fejlesztője, a Funcom elmagyarázta, hogy a játékból a megjelenéskor miért fog hiányozni egy fontos funkció, amelyet a rajongók a filmekből és a könyvekből ismernek.
A fejlesztő Funcom kijelentette, hogy a Dune: Awakening a megjelenéskor nem fog tartalmazni homokféreglovaglást. Azonban egy jövőbeli frissítés részeként hozzáadják majd. Bár a játék még mindig nem kapott megjelenési dátumot, a legutóbbi bemutatója rengeteg izgalmat generált a rajongók körében.
Március elején a Funcom bemutatta a Dune: Awakening-et, részleteket árult el a bázisépítésről, a harcról és az arrakisi környezetről.
Ahogy arra valószínűleg a legtöbben számítottak, a játékban elég erősen jelen lesznek a homokférgek. Sokan valószínűleg reménykedtek, hogy a játékban is lesz homokféreg lovaglás. Ám a Funcom nemrég megerősítette, hogy ez nem lesz benne a megjelenéskor. Most a fejlesztő megadta az okát a funkció kezdeti hiányának.
Ahogy arról a TheGamer is beszámolt, a Funcomot a Legendary Pictures utasította, hogy a fremen kultúra ne szerepeljen túlságosan a játékban. Ugyanis a Dune: Awakening eredetileg a Dune: Part Two debütálása előtt jelent volna meg. Ha néhány rajongó nem ismerné, a második filmben sokkal erőteljesebben szerepelnek a fremenek, míg az elsőben kissé rejtélyesek maradtak. Úgy tűnik, hogy a Legendary Pictures a filmre akarta tartogatni a fremenek legizgalmasabb aspektusait. Például a homokféreglovaglást. Ez a terv nem jött össze, mivel a játék megjelenési dátuma jóval a film utánra tolódott.
A Funcom megerősítette, hogy a homokféreg lovaglás és más, a fremenekkel kapcsolatos újdonságok a megjelenés utáni frissítésben lesznek láthatóak.
Mi mindenre számíthatunk a Dune: Awakening-ben?
A játékosok a megjelenéskor már részt vehetnek bizonyos fremen-gyakorlatokban. Például elvehetik elesett ellenségeik „vizét”, hogy hidratáltak maradjanak. A hidratálás fontos szerepet játszik a játék túlélő játékmenetében. Ugyanis az Arrakis brutális hősége arra ösztönzi a felhasználókat, hogy nappal az árnyékban maradjanak, éjszaka pedig utazgassanak. A kiszáradás ellen a felhasználók a korábban említett módszer mellett harmatmezőkről vagy növényekből is gyűjthetnek vizet.
A Funcom rengeteg további részletet osztott meg a Dune: Awakening homokférgeiről. Az óriás jószágok állandó fenyegetést jelentenek, és több szintben léteznek.
A mély sivatag rejti a leghalálosabbakat, bár minden homokféreg komoly veszélyt jelent, amelyeket inkább elkerülni kell, mint legyőzni.
A trailer alapján az Unreal Engine 5 jóvoltából a homokféreg üldözése valószínűleg néhány zsigeri pillanatot fog okozni a játékosoknak. Joel Bylos, a Funcom munkatársa elmondta, hogy a stúdió a grafikai hűség és a rugalmasság miatt választotta az Unreal Engine 5-öt, amelyet még Greg Fraser operatőr is használt a film néhány összetettebb jelenetének megtervezéséhez.
Forrás: TheGamer