Az első elemző videó szerint a nem korlátozott frame rate miatt nem kapunk teljesen stabil teljesítményt, és nem nagyon szabad arra számítani, hogy lazán hozni fogja Itsuno Hideaki játék a 60 FPS frame rate-et…
ElAnalistaDebits elemző videója lett lent beágyazva. PlayStation 5-ön a Dragon’s Dogma 2 dinamikus 4K felbontáson kb. 38 FPS-sel fut temporal reconstruction segítségével, korlátlan frame rate-tel. Xbox Series X-en is hasonló a felbontás, de az átlag FPS 38 helyett 40, de ez sem sokkal jobb. Xbox Series S-en a dinamikus felbontás 1440p, az átlag teljesítmény pedig 35 FPS. Mindhárom konzolon (Xbox Series X, Xbox Series S, PlayStation 5) csak egy grafikus mód van. Xbox Series S-en nincs sugárkövetés (ray tracing = RT), PlayStation 5-ön, Xbox Series X-en és PC-n pedig a globális megvilágításhoz használta a Capcom, és nem hat az árnyékokra és tükröződésekre.
A töltési idő gyorsabb lehet PC-n egy NVMe SSD-n, PlayStation 5-ön pedig egy leheletnyivel gyorsabb az Xbox Series-hez képest. A PlayStation 5 átlag felbontása kicsivel nagyobb az Xbox Series X-en látottakkal összevetve. Viszont mindenhol korlátlan a frame rate, holott jobb lehetett volna 30 FPS-re limitálni, de erre nincs lehetőség. Az Xbox Series X lépéselőnye átlag 2-3 FPS, PC-n pedig a legjobb a látótávolság, a második helyen pedig a PlayStation 5 áll. A távolban az Xbox Series kevesebb árnyékkal és növényrészletességgel bír. A PlayStation 5 árnyékai részletesebbek, Xbox Series-en pedig néhány erősen tesszellált terepen csíkosabbnak hat minden. Xbox Series S-en kicsit gyengébb a tükröződés, ami minden platformon SSR-alapú.
Mondhatnánk, hogy PC-n játsszunk, de ott a Denuvo mellett a teljesítmény még a legmodernebb gépeken is hibázik. Nincs DLSS 3 sem (erre még várni kell). Röviden az a baj, hogy a játék rendszerei a processzorra támaszkodnak. A Capcom így magyarázta: „A Dragon’s Dogma 2-ben nagy mennyiségű CPU-használat van minden egyes karakternek, és dinamikusan kiszámítják a fizikai jelenlétük hatását a különböző környezetekben. Bizonyos helyzetekben, amikor számos karakter jelenik meg egyszerre, a CPU-használat nagyon magas lehet, és ez hatással lehet a képkocka sebességére. Tisztában vagyunk azzal, hogy ilyen helyzetekben a GPU-terhelést csökkentő beállítások jelenleg korlátozott hatást fejthetnek ki, azonban keressük a lehetőségeket, hogy a jövőben javítsuk a teljesítményt.”
A Dragon’s Dogma 2 ma jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series-re és PC-re.
Forrás: WCCFTech, WCCFTech, IGN