A Surgent Studios játékáról van szó, amit heteken belül az Electronic Arts fog kiadni; ezt a PlayStation Plus Game Catalogon találhatjuk meg, így a PlayStation Plus Extra és a PlayStation Plus Premium előfizetők játszhatják már a megjelenésétől kezdve.
Az Abubakar Salim által alapított Surgent Studios debütáló játéka, a Tales of Kenzera: Zau, egy 2,5D-s, történetvezérelt, akcióra és felfedezésre építő játék, amely arról szól, hogy szembenézzünk ezekkel az érzelmekkel, és felfedezzük, hogyan ad bátorságot a szerelem, hogy egy pusztító veszteség után továbblépjünk. A játékosok Zau, egy fiatal amandlai harcos-sámán irányítását veszik át, aki felkeresi Kalungát, a halál istenét, hogy alkudozzon vele, hogy visszahozza Babáját a holtak birodalmából. Két hatalmas maszkot viselve, amelyeket a Nap és a Hold kozmikus ereje hat átitat egy gyönyörű és kaotikus táncban, Zau keresztülutazik Kenzerán, egy gazdag misztikus birodalmon, amelyet a bantu mesék ihlettek, kemény ősi szellemekkel harcolva és akadályokat leküzdve, hogy megtalálja a három hatalmas lényt, akik nem futottak össze a Halál Istenével. Zau új, hatalmas képességeket és készségeket fedez fel és szabadít fel a küldetése során, hogy méltó Ngangává váljon, és visszaszerezze elveszett Babáját. Ezek közé tartoznak az olyan hatalmas szellemtámadások, mint a kegyetlen holdsugárrobbanás, amelyet a Holdmaszk segítségével lehet elszabadítani az ellenségek megsemmisítésére, és az elnyelő tüzes szupernova, amelyet a Napmaszk segítségével a közeli ellenségek sámánisztikus tűzzel való felperzselésére lehet használni.
Zau kalandja során a játékosok a felfedezéssel és a harccal szerezhetnek tapasztalatot, amit skillpontokra költhetnek. Ezeket két képességfa között oszthatnak el. Az egyik a Hold-, a másik a Napmaszkhoz kötődik. Ezek a képességek lehetővé teszik Zau számára, hogy erősebbé váljon, és új, félelmetes támadási kombinációkat és bravúrokat tanuljon meg, így válva ádáz harcos-sámánná. Útja során Zau ősi sámán szentélyeket is talál, amelyek hihetetlen képességekkel ajándékozzák meg, mint például a síkságokon való siklás ereje, amellyel nagy távolságokat tehet meg, vagy lelassíthatja az ereszkedését, vagy a kozmikus impulzus képessége, amellyel képes az útjában álló akadályokat lebontani és újjáépíteni. A játékosok egy gazdag univerzumot fedezhetnek fel a káosz és a rend elmondhatatlan történetével, és misztikus biomokon keresztül utazhatnak, amelyeket az emberek által a gyász útja során tapasztalt érzelmek és kérdések ihlettek, kulcsfontosságú gondolkodási pontokat adva, amelyeken elgondolkodhatnak, miközben Zauval együtt utaznak Kenzerán keresztül. mint például a komor mocsarakkal teli Woodlands és a Deadlands, a végzetes lávatócsák otthona, biomok, amelyek mind tele vannak színekkel és mélységgel.
A Tales of Kenzera: Zau középpontjában az emberség és a gyógyítás áll. Ezen az úton Zau találkozik más karakterekkel, akik szintén a saját személyes gyászútjukon mennek keresztül, és akik segítenek neki abban, hogy tanuljon és fejlődjön a tapasztalataikból. A játékosok nagyszerű Baobab-fákat találnak kalandjuk során. Ezek a fák nagy jelentőséggel bírnak Zau számára, mivel a Baba éppen ezekhez a fákhoz vitte őt meditálni. Ezek felfedezése közben tanúi lehetünk az emlékezés és gyógyulás azon pillanatainak, amelyeken Zau úgy megy keresztül, hogy észre sem veszi. A lebilincselő látványvilágot a többszörös díjnyertes zeneszerző, Nainita Desai magával ragadó és varázslatos eredeti hangsávja kíséri. Zau találkozik majd Yumbókkal is, olyan lényekkel, akik a mindig jelenlévő öröm világából származnak, és tábortüzeiknél nyújtanak pihenést Zau számára. A felfedezett tábortüzek között gyorsutazásra is van lehetőség.
A Tales of Kenzera: Zau április 23-án jelenik meg PlayStation 5-re (és így a PlayStation Plus Extra/Premium kínálatában is ott lesz), Xbox Series-re, Nintendo Switch-re és PC-re (Steam, Epic Games Store).
Forrás: Gematsu, PlayStation Blog