A belga csapat a Baldur’s Gate 3 során is remekül használta a korai hozzáféréses (early access) modellt, és a bevált formulán miért is kellene változtatniuk?
Michael Douse, a Larian kiadásért felelős igazgatója a Game File-nak adott interjújában beszélt a stúdió terveiről. A Larian legutóbbi három játéka mind korai hozzáférésben kezdte, ugyanis a Baldur’s Gate 3-at megelőzőleg a Divinity: Original Sin és a Divinity: Original Sin 2 is early access modellt alkalmazott. A stúdió már megerősítette, hogy nem a Dungeons & Dragons IP-jével foglalkoznak már (ebben van a Baldur’s Gate 3 is), így a következő projektjük valami teljesen más lesz.
Douse szerint napjaink nagyobb, tőzsdén levő cégek által uralt játékiparában a korai hozzáférés és az erős közösség az, amivel ki lehet tűnni a termékek közül. A stúdió úgy látja, hogy a „nagy közösségi rezonancia” hosszabb távon jó hatást eredményezhet, mert nem csak érdeklődést kelt egy játék iránt, hanem a játékmenet hurka is megfelelően erős lesz. Ezért optimista a csapat az early access útvonallal, és ezért van nagy esély arra, hogy a következő Larian-játék is először így kezd.
„Nagyon karcsúak, mozgékonyak és opportunisták vagyunk, és azt hiszem, szeretünk naponta új adatokkal dolgozni. A kiadói csapatban semmit sem terveztünk meg évekre előre. És azt hiszem, ez a fejlesztőcsapatra is igaz. Ha három évvel ezelőtt megkérdezted volna tőlünk, hogy hogyan fog kinézni a Baldur’s Gate 3, mennyit fogunk elkérni érte és milyen érzése lesz, nem tudtam volna… Egyszerűen fürgék vagyunk. A fürgeség a kulcs. A nagy cégek nem fürgék,” mondta Douse.
Sok értelme nincs találgatni annak, hogy mi születhet a Larian stúdiójában. A Wizards of the Coasttal szakítottak, így nem a Baldur’s Gate 4 lesz ez a projekt, ami 1.0 verzióban még több évre van, hiszen nem egy nagy csapatról beszélünk, és egy AAA játékhoz kell 3-4 év…