A Bethesda tudja, hogy a játékosok már nagyon várják a Fallout 5-öt, de azt mondja, hogy „nem tudnak mindent egyszerre csinálni”.
Egyértelmű, hogy a közösség ki van éhezve a Bethesda posztapokaliptikus sagája új részének, a Fallout 5-nek megjelenésére. Hiszen a Prime Video Fallout-sorozatának sikere megmutatta, hogy a játékosok új kalandokra vágynak a pusztaságban. Azonban reálisan kell látnunk a Bethesda Game Studios jelenlegi helyzetét.
A Microsoft tulajdonában lévő stúdiónak a Starfield és a hozzá tartozó kiegészítő fejlesztésével van tele a keze, de sok munkatársuk dolgozik a várva várt The Elder Scrolls 6-on is.
Ennek fényében az elmúlt napokban sokat beszéltek a Fallout 5-ről. Ám a játék minden bizonnyal még messze van. A Bethesda egyik veterán forgatókönyvírója elmagyarázta, miért tart ilyen sokáig a cím megjelenése. Emil Pagliarulo az X/Twitteren válaszolt egy felhasználó kérdésére: „A nap végén a legfontosabb erőforrásról, az emberekről van szó, tehetséges embereink vannak, akiknek időre van szükségük ahhoz, hogy nagyszerű dolgokat csináljanak. Tehát nem tudjuk egyszerre megcsinálni az egészet” – mondja. Nem szabad elfelejteni, hogy a Fallout-sorozat hatására a játékok a Steamen is feltámadtak, és a játékosok száma megugrott.
A valóság az, hogy a Fallout 5 a 2030-as éveknél előbb nem nagyon várható. Todd Howard legutóbbi nyilatkozata az IGN-nek adott interjújában, amikor a poszt-apokaliptikus RPG-saga következő címéről kérdezték, arra utal, hogy a Bethesda-főnök nem akar dátumot mondani. „Kerülni fogom, hogy bármiről is dátumot adjak meg. Ezt a nehezebb úton tanultam meg. Szóval nyilvánvalóan a fókuszunk most, amikor új fejlesztésekről van szó, a The Elder Scrolls VI-ra irányul, de ez nem jelenti azt, hogy nem tervezünk más dolgokat” – magyarázza.
Min dolgozik a Bethesda, ha (még) nem a Fallout 5-ön?
Ahogy arról már korábban beszámoltunk, a Bethesda a Starfieldre és a készülő „igazán jó frissítésekre” koncentrál. Beleértve a Shattered Space bővítményt. Azonban a stúdió a Fallout 76-on is keményen dolgozik: „Még mindig keményen dolgozunk, nyilvánvalóan a Fallout 76-on, és látjuk a közösséget, nagyon sokan jönnek és fedezik fel ezt a játékot, és elégedettek azzal, ahogy a játék fejlődik. Úgy értem, ez az egyik legjobb közösség az összes videójátékban.” Ami a másik nagy franchise-ját illeti, nemrég írtunk róla, hogy a The Elder Scrolls VI fejlesztése éppen hol tart, illetve mikorra várható a játék.
At the end of the day, though, it always comes down to that most important resource of all – people. As with any dev team, we have talented folks who need time to make great stuff. So we can't do everything at once. Institute scientists are hard at work on cloning initiatives! 😉
— Emil Pagliarulo (@Dezinuh) April 15, 2024