A stúdió ugyanis független, nem pedig valamelyik nagyobb cégnek vagy kiadónak leányvállalata (kérdés, hogy meddig, mert már voltak pletykák arról, hogy ez a szituáció megváltozhat), így ilyen felső utasításokat nem kap a csapat.
A Redditen volt egy téma, ahol egy kritikus felhasználó szerint a subreddit a konstruktív vélemények és az önző panaszkodás között vékony kötelen egyensúlyozik. A posztot író felhasználó tudta, hogy nem lesz népszerű a mondanivalója, mert a stúdió vezérigazgatója már kimondta, hogy a transmogot nem fogják engedni a Helldivers 2-ben, és a közösségi igazgatójuk is azt mondta, hogy ugyanazok az emberek csinálják az új war bondokat (battle passokat) mint akik a bugokat javítják.
Az Arrowheadnek van egy elképzelése arról, hogy miként szeretné látni a játékot, és a poszt írója azt mondja, hogy a megfelelő úton járnak, mert megőrzik az elképzelésüket. A Sony szerinte figyelne arra, hogy a war bondok helyett a bugfixálás lenne az elsődleges a stúdió számára. A stúdiónak szerződése van a Sony-val, és az egyik követelmény a war bondok határideje, és senki sem érdeklődne a Helldivers 2 iránt, ha egy nagy bugjavító körútra indulna a stúdió.
Erre aztán a játék rendezője, illetve az Arrowhead alapítója, Johan Pilestedt is reagált: „Nagyra értékelem az érzelmeidet és a hozzászólásodat. Hadd adjak hozzá némi kontextust. Az Arrowhead független tulajdonosai a stúdióban dolgozó emberek, és nem a hagyományos értelemben vett részvényesek befolyásolják. Természetesen nagyszerű partnerségben vagyunk a Sony-val, ahol megegyezünk az elérendő célokban stb. De önmagában nincs kényszerítő funkció vagy követelmény.” Tehát tisztázta, hogy pontosan mi is a szituáció a kiadó és a fejlesztő között.
Szóval a Sony nem tud ilyen módon befolyásolást elérni a csapaton belül, de az kétségtelen, hogy az Arrowhead célja, miszerint a legjobb élő szolgáltatású (live service) játékot szeretnék létrehozni (erről ma már volt szó a hírekben), nem könnyű, de a stúdió elérheti ezt.