A PC Gamer beszélgetésén bukkant fel Carrie Patel, aki a The Outer Worlds narratíváért felelős tervezője volt, és itt elárulta, hogy az Obsidian Entertainment játékából kivettek egy… felettébb felnőtt témába hajló befejezést.
Erről a történetről még nem is hallottunk, így amit Patel mondott, az mindenkinek újdonság volt, és kifejezetten részletesen árulta el, hogy mi is történt a „nem-Fallout” körül: „A The Outer Worlds titkos befejezésén dolgoztam Dan McPhee-vel, aki a projekt másik narratív tervezője volt. A fejlesztés elég késői szakaszában én írtam Rockwell elnök irodájának termináljának szövegeit, amivel a játék közepén, kétharmadán futhatsz össze. Az összes terminálhoz volt néhány plusz bejegyzés, ami mondott valamit a karakterről, a világról, és csak úgy kitöltötte a dolgokat. Ekkor már egy ideje dolgoztunk ezen a játékon, és tudod, minden a kapitalizmusról és a márkákról szól. Emlékszem, arra gondoltam, hogy ezek a vállalati fickók annyira szeretik a márkáikat, mi lenne, ha szó szerint felizgulnának rá?.
Szóval írtam ezt a bejegyzést Rockwell elnök termináljára, ami egy-két skill check mögött volt elzárva, szóval meg kellett érte dolgozni. De ez egy átirat volt a heti dom [domináns, BDSM…] együttlétről egy Moon Man-imitátorral. Nagyon szórakoztató volt megírni, mert tele volt szójátékkal, olyan üzleti beszéddel, mint a „növekedési vektorok maximalizálása” és a „végponttól végpontig tartó optimalizálás”. Még egy ugatást is kapott az egyik őr, amikor belépsz az irodába. Átmész egy biztonsági ellenőrzőponton, és ha elmentél mellette egy Moon Man-sisakkal a fejeden – nem tudom, hogy felvették-e valaha is, de volt egy [megírt] ugatás egy ponton, amikor azt mondja: „Azt hiszem, csütörtök van”.
Emlékszem, hogy beszéltem Dannel, mert Dan írta a játék legvégén a leszámolást. Ő írta a Tartarus-börtön eseményeit is. És én azt mondtam, hogy nem lehetne erre visszaemlékezni? [Mert] akkoriban még mindig benne volt. Szóval együtt néztük meg, és kitaláltuk, hogy ha a játék végén Rockwell elnökkel állsz szemben, és Moon Man-sisakot viselsz, akkor egy kicsit elgyengül a térde. És ha elolvasnád azt a terminált, akkor tényleg átvehetnéd az irányítást a helyzet felett: „Moon Man nem kérdez, Charles. Moon Man elmondja.” Gyakorlatilag rá tudtad beszélni, hogy szálljon be az egyik cryopodba („Vedd fel a pozíciót, Charles”), és így a párbeszédek segítségével legyőzhetted őt, és félre tudtad állítani az útból a kívánt befejezéshez,” mondta Patel.
Emiatt jogos lehet a kérdés: miért lett kivágva a játékból? Patel szerint ez a befejezés túlzottan közel volt ahhoz, hogy szexuálisan fűtöttnek nevezhessük, és emiatt aggodalom volt. Ezért döntött végül úgy az Obsidian, hogy kihagyja a The Outer Worldsből. Csakhogy azóta a Baldur’s Gate 3 sokkal bátrabb dolgokat tett meg, így a már bejelentett The Outer Worlds 2 is közelebb lehet ehhez a bizonyos 18-as karikához!
Forrás: PCGamer