A finn fejlesztők az egyik játékukról lemondtak, és pont arról a címről van szó, ami műfajilag, illetve kiadója tekintetében is kilógott a többi közül; vajon ezek után mire készül a Max Payne első két részének, az Alan Wake-nek és a Controlnak a stúdiója?
A Remedy Entertainment bejelentette egy sajtóközleményben, hogy lemondott a Project Kestrelről, ami eredetileg egy free-to-play többjátékos cím lett volna, majd idővel átalakult egy fizetős címmé. Novemberben nevezték át a projektet, ami addig Vanguard néven futott. Az új névhez társfinanszírozó is jött a kínai techgigász Tencent személyében (a cégnek közel 15%-os részesedése van a Remedy-ben!), de a teljes fejlesztés sosem kezdődött el. A projekten dolgozó embereket nem rúgják ki, de átirányítják őket más játékokra, és a változás miatt minimálisra veszik az új munkaerő felbérlését, hiszen a többi projekt több embert kap.
Tero Virtala, a Remedy vezérigazgatója az alábbiakat írta a Kestrel törléséről: „A Kestrel kódnevű projekt a kezdetekben ígéretesnek tűnt, de a projekt még mindig a korai koncepciós fázisban volt. Más projektjeink jól haladtak előre, a fejlesztés következő szakaszába léptek, és a rájuk való fokozottabb összpontosítás előnyökkel jár számunkra. A tehetséges Kestrel-fejlesztőket át tudjuk csoportosítani a többi játékprojektre, és számos támogató funkciónk további figyelmet kap a működésükkel kapcsolatban. Ez egy újabb eszköz annak biztosítására, hogy játékprojektjeink továbbra is jól haladjanak.
Szeretnék köszönetet mondani a Kestrel fejlesztőcsapatának. Bár úgy döntöttünk, hogy a Remedy szélesebb körű előnyei érdekében leállítjuk a projektet, csapatunk jó munkát végzett, és értékes tanulságokkal szolgált számunkra. Szeretnék köszönetet mondani a Tencentnek is az eddigi partnerségért. Nagyon profik és támogatóak voltak,” írta Virtala.
A Remedy Entertainment mással is foglalkozik. Az első két Max Payne remake-je, a Control 2, a Condor kódnevű projekt mind fejlesztés alatt áll, így valószínűleg nem lesz akkora baj, hogy nem tenyerel a finn csapat bele az élő szolgáltatásos (live service) modellbe.
Forrás: Insider Gaming, Remedy