A Diablo IV olyan nagy, hogy még a készítői is szenvednek tőle. Vannak olyan problémák, amiknek a megtalálása 200 órát is igénybe vesz…
A Blizzardot időnként kritizálják a Diablo IV megjelenése óta végrehajtott változtatások miatt. Tény, egy remek ARPG-ről van szó, amely jó kritikákat kapott és rengeteget adtak el a megjelenése óta. Ám ehhez az is kell, hogy a címet hosszú távon fenntartsák: bővítsék tartalommal, frissítésekkel és patchekkel; hogy kiegyensúlyozzák a játékot. Az ilyesmivel azonban még maga a Blizzard is küzd.
Hiszen a Diablo IV olyan nagy játék, hogy még a fejlesztőknek is sok-sok órát kell vele tölteniük, hogy elérjék az ideális élményt, és még így is gyakran elégedetlenek a játékosok az eredménnyel…
Ezt Adam Jackson, a Diablo IV vezető osztálytervezője mondta el a streamer Raxxanteraxnak adott interjújában. Kiderült, hogy a Blizzardnak nehéz dolga van a játékkal, ha a játékosok visszajelzéseinek összegyűjtéséről van szó. Akár a cím finomhangolásáról, akár a hibák kiszűréséről van szó, Jackson ezt „véres problémának” nevezi. Ugyanis ez egy olyan dolog, ami „több órát vesz igénybe, mint amennyit általában elvárnánk” (via PC Gamer).
A Blizzard úgy működik, hogy felállít egy csapatot, amely Reddit-kommentárok, tartalomkészítői direktek és fórumok segítségével gyűjti a játékosok építő jellegű kritikáit. „Képesek vagyunk látni az adatokat az egész játékban arról, hogy hányan szerelnek fel különböző legendás skineket, hányan vesznek részt bizonyos típusú tartalmakban. Látjuk, mi működik, mi nem működik, mit csinálnak az emberek valójában, szemben azzal, amit mondanak”. Azonban „ahol a dolgok sokkal nehezebbé válnak”, az mindaz, amit a játékosok nem tudnak tesztelni.
A Blizzard továbbra is keményen dolgozik a Diablo IV-en
Végső soron a Blizzard „problémája” a Diablo IV-gyel az, hogy egy hatalmas ARPG-ről beszélünk, ami „össze van kötve”. „A Diablo egy hatalmas játék, amit örökké tart játszani és igazán megérteni, mert a rendszereink annyira össze vannak kötve. Szóval nincs is jobb, mint az a 80 órás élmény, és végigjátszani az egészet. Az a része, ami igazán nehézzé teszi, és ahol szerintem a közösség néha megnehezíti a dolgunkat, az az, hogy… ahhoz, hogy igazán kipróbáld a játékunkat, az egész életedet a játékunkkal kell töltened”.
Ennek ellenére a Blizzard továbbra is ambiciózus a Diablo IV kapcsán, és azt ígéri, hogy a 4. szezon után is dolgozni fognak a játék fejlesztésén.
Ebben a QA csapat és a játéktesztelők is közreműködnek. Ám ez még mindig nehéz: „Szeretnék 200 órát játszani az 5. évaddal, mielőtt megjelenik, de csak 50 órát játszhatok vele. A zsigereinket, a meglévő ötleteinket és a telemetriát kell használnunk, hogy kiderítsük, hogy a döntéseink helyesek-e. A válasz nem mindig olyan egyértelmű, de reagálunk, amikor a közösség egyértelműen megmondja nekünk, hogy >>hé, nem, mi így akarjuk<<. Tehát így fogjuk csinálni”.