A Compulsion Games South of Midnight-ja egy déli fantasy hack and slash lesz, ami PC-re is érkezik…
A 2023-as Xbox és Bethesda Showcase-en bejelentett, az indie stúdió – legalábbis a 2018-as Microsoft általi felvásárlásáig -, a Compulsion Games South of Midnight-ja egyike azoknak a játékoknak, amelyek belopták magukat a szívünkbe, és az egyik legígéretesebb jövő évi Xbox-játék. A stop motion esztétikával, az amerikai Dél folklórjával és hack and slash stílussal operáló kanadai csapat projektjéről bemutattak egy fejlesztői naplót, amelyben a Compulsion megerősített bizonyos játékmenetbeli és technikai részleteket, valamint egy ígéretet: mindent megtesznek azért, hogy 60 FPS-en fusson az Xbox Series X, sőt, a Series S konzolokon is!
A South of Midnight lényege, hogy elmerüljünk a déli mitológiában, pontosabban New Orleansban, annak mocsaraiban és abban a voodoo-folklórban, amit a jamaicai bevándorlók hoztak magukkal a 19. században. Ezzel a fantasztikus inspirációval a játékban Hazel bőrébe bújhatunk. Ő egy fiatal lány, aki képes mágiát használni a közelharc mellett. A játék az egyjátékos módra fókuszál, anélkül, hogy nyitott világú lenne. Különböző méretű pályákat fedezünk majd fel, bossokkal és sima ellenségekkel, de nem lesz sandbox.
A South of Midnight nem vesz el heteket az életünkből
Bár a játék még fejlesztés alatt áll, a kanadai csapat megerősítette, hogy a projekt becsült időtartama 12-14 óra lesz. Olyan sallangmentes kalandjátéknak ígérkezik, amelynek egyszerű a koncepciója: csiszolt harcokkal és vonzó grafikai stílussal szórakoztatni. Továbbá, mivel a csapat tudja, hogy nem minden játékos kedveli a stop motion-esztétikát, ez a vizuális opció kikapcsolható a menüben, kiküszöbölve az animációk „változó képkockasebességét”, hogy simább élményt nyújtson.
Ami a technikai gördülékenységet illeti, a tartalomkészítő Parris Vicious interjúja szerint a játék szinkronhangjaival a projektet Unreal Engine 4-ben fejlesztik.
Egy olyan grafikus motorban, amelyet a stúdió egész eddigi pályafutása során használt. Ráadásul a kissé régebbi motor használata – tekintve, hogy az Epic Games szoftverének jelenlegi verziója már elérte az 5.5-ös verziót, és készül az Unreal Engine 6-ra való átugrásra – nem jelent hátrányt. Ellenkezőleg, az UE4-nek köszönhetően a Compulsion 60 FPS-es szabványt állított fel az Xbox Series X/S számára.
Ez megerősíti, hogy a Microsoft eltökélt szándéka, hogy exkluzív címeiben is megőrizze a minőséget és a teljesítményt, amit a rajongók már régóta sürgetnek. Egyelőre várnunk kell a további részletekre a projektről, amely a tervek szerint 2025-ben jelenik meg, kizárólag Xbox Series-re és PC-re.