A Sony Games & Network Services ágazata alá tartozik a PlayStation vonulat, és ezzel kapcsolatban kifejezetten remek adatokat közölt a japán cég a második üzleti negyedévükkel kapcsolatban (július-szeptemberi időszakról beszélünk). Nézzünk bele a számokba.
A PlayStation 4-ből csak az utóbbi három hónapban négy milliót (!!!) szállítottak ki a boltokba, ami elég komoly felkészültséget takar a Sony részéről, hiszen így bepakoltak a boltokba egy rakat konzolt, amely most már olcsóbb mindenhol – ezzel már 29 milliónál tart a cég, akik 2016 március végéig 17,5 milliót terveznének kiszállítani idén áprilistól számítva. A szoftveres eladások tekintetében (azaz a játékokkal kapcsolatban) a PlayStation 4 elég nagy növekedést mutathat fel, ami természetesen a PS3 kárára megy – de mivel ez a konzol már közel tíz éves, természetesnek nevezhető a váltás.
Az eladások az egy évvel korábbi adatokhoz hasonítván 19.4%-kal növekedtek, a hardveres eladások 4.8%-kal, míg a hálózati (online) eladásokban masszív, 56.8%-os emelkedést mutathat fel a Sony.
1892,7 milliárd japán jennyi üzemeltetési bevételt hoztak így össze, amely bár kevesebb, mint egy évvel korábban, de tavaly 85,6 milliárdnyi veszteség lett a mérleg vége, míg idén visszapattantak pozitív mérlegűvé a 88 milliárd jennyi profittal.