Ken Levine, a Bioshock alkotója és az Irrational Games alapítója nemrég beszélt egy új projektjéről, amelyen most dolgozik. Mivel állítólag nagy Lord of the Rings fan, illetve nagyon bejött neki a Shadow of Mordor, ezért úgy döntött, leny… akarom mondani: „átvesz” pár ötletet a játékból.
„Azáltal, hogy darabjaira szedte a történet elemeit és véletlenszerűen kombinálta őket, illetve a fontosabb eseményeket a játékos döntéseihez kötötte, a Shadow of Mordor egy olyan sztorit mesélt el, amelyik semmilyen más médiumban sem létezhetett volna – csak egy videojátékban. Például ha valaki megpróbálná Az ügynök halálának történetét egy ponton változtatni, akkor a narratíva darabjaira hullana. De ha az én előző játékomat: a BioShock Infinite-et nézzük: ha ott változtatnánk meg a történet egy fontos elemét, ott is szétesne a sztori. Viszont a Shadow of Mordor narratíváját könnyedén meg lehet változtatni: ha megölsz egy fontos karaktert, vagy épp ellenkezőleg: elrontasz egy fontos küldetést, akkor a történet „átalakítja” saját magát, mert automatikusan generál egy új karaktert.” – állítja Levine.
„Ráadásul mindezt úgy, hogy egyetlen „game over” képernyőt látnál, vagy a játékosnak újra kellene indítania a játékot. A játékosok így a saját útjukat tudják járni, nem három, vagy négy előre generált opció közül kell választaniuk a végtelenszerűen kombinálható játékrendszernek köszönhetően. Olyan, mintha a sakk találkozna Hamlettel.”




