Mark Cerny elárulta a titkot.
A Sony San Mateóban található főhadiszállásán Cerny beszéde (amin jelen volt a DigitalFoundry is) felfedte a titkot a PlayStation 4 Pro-ról. Azon túl, hogy egy gigabyte-tal több memória lesz az erősebb konzolban, más extra is ott figyel a hardverben.
Cerny elmagyarázta, hogy megduplázták a GPU méretét, így két chip van ott, nem pedig egy, így ennek segítségével az eddigi 700 megjelent játékot (három év alatt ennyi jelent volna csak meg?) a lehető legtisztábban tudja támogatni a PS4 Pro. Ha egy olyan játék lemeze kerül a konzolba (vagy digitálisan letöltésre), ami PS4 Pro-támogatással bír, akkor mind a két chip működésbe lendül.
A Netflixet is felhozta egy példának okáért, amikor az egy giga extra memóriáról beszél. Ha egy játék és a Netflix között váltunk, az utóbbi a rendszermemóriában marad, hogy gyorsan tudjuk ide-oda ugrani a két program között. A PS4 Pro esetében ez máshogy működik: ha átváltunk a Netflixről a játékra, a Netflixet a konzol ebbe az egy gigabyte extra memóriába pakolja (ez ráadásul nem GDDR5, hanem – Cerny szavaival élve – „természetében DDR3”, lassabb memória), így az extra 512 megabyte rendszermemória a játékoknak van fenntartva. Emiatt nem 5, hanem kb. 5.5 GB memória van rájuk szánva, a maradékot pedig a PS4 Pro arra alkalmazza, hogy a kezelőfelületet 4K felbontásban láthassuk.
Cerny azt is mondja, hogy a PlayStation 4 Pro nem egy új konzolgeneráció kezdete, mivel úgy véli: nem tűnnek el a generációk, hiszen egészségesek az iparnak és a játékosoknak egyaránt – a PS4 Pro-nak más céljai vannak.
A PlayStation 4 Pro november tizedikén érkezik 399 euróért/dollárért, úgyhogy kb. 125 ezer forintot kell legalább fizetnünk érte.