A „Dark Souls a jövőben” vágatlanul mutatja meg magát.
A játékmenet közben Adam Hetenyi (nocsak, csak nem magyar származás?), a játék egyik tervezője is beszél a The Surge néhány aspektusáról. Láthatjuk működésben azt, hogy az ellenfeleinket lootolhatjuk a legyőzésük után, és levághatjuk adott testrészeiket, hogy azokat mi használhassuk. Ezekre szükség is lesz, hiszen a nanotechnológiával rendelkező kísérleti alanyok és a biztonsági robotok nem lesznek egyszerű ellenfelek.
A harc során vízszintesen és függőlegesen is támadhatunk, de védekezés céljából a guggolás, a gurulás, az ugrás és a védekezés is szerepet fog kapni. Eközben a Deck13 a háttérben a túlélőknek is szerepet ad: megmenthetjük őket, és cserébe vagy harcba szállnak mellettünk, vagy küldetéseket adnak díjakért, igaz, itt a fejlesztők bevallottan még a balanszon dolgoznak, és az a céljuk ezzel a megközelítéssel, hogy minél mélyebbre menjünk a komplexumban.
A The Surge májusban jön PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.