Norman Reedus mintha szivárogtatná a játék fontosabb témaköreit…
Kezdjük például az Instagram posztjával, ami igencsak furcsa: egy embert beszív egy, a falon elhelyezett fekete lyuk. Halálosan komolyan ez látható:
Ehhez hozzátehetjük azt is, hogy Reedus karakterének „dögcéduláján” a Schwarzschild-metrika bukkan fel, ami a fekete lyuk középpontjának való távolságának kiszámítására alkalmazható. Hideo Kojima sem utasítja el az elméletet, és ha már Kojima, ő is retweetelte Reedust:
TWD’s Norman Reedus just posted the creepiest video https://t.co/BbAmdhjdMe
— norman reedus (@wwwbigbaldhead) May 22, 2017
YongYea is közzétett egy videót, és ő is a fekete lyukakra gyanakszik a Guerrilla Games Decima enginejét használó Death Strandingben. Szóba kerül a „spagettifikáció” is: minél közelebb kerül valami a fekete lyuk középpontjához, annál nagyobb hatással lesz rá, akár el is nyújtva az adott tárgyat… vagy akár személyt.
A technológiai szingularitás is lehetséges tényező az új Kojima-játékban. Itt most a Wikipédiát idéznénk: „Technológiai szingularitásnak (röviden szingularitás vagy különösség) nevezzük a tudományos-fantasztikus irodalomban és a jövőkutatásban azt a lehetséges jövőbeli eseményt, amikor az emberfeletti intelligencia megjelenése miatt a technológiai fejlődés és a társadalmi változások felgyorsulnak, olyan módon és sebességgel változtatva meg a környezetet, amit a szingularitás előtt élők képtelenek felfogni vagy megbízhatóan megjósolni. Az esemény a nevét a fekete lyukak közelében létrejövő gravitációs szingularitás analógiájára kapta.”
Na, ebből is látszik, hogy Kojima finoman szólva nem hagyta maga mögött az igencsak részletes háttértörténet-kidolgozást. Az E3-on talán nem hallunk ilyen fizikai részleteket a játékról.