„Megjelent a Half-Life 3… installálom” – hallható a Terézanya, csapjad nevű kultikus klasszikus videóban. Sajnos azóta sem jött ki a Valve játéka.
Marc Laidlaw, a Half-Life széria korábbi vezető írója az Arcade Attacknek adott egy interjút, ahol elárulta, hogy bár nem volt eldöntve, hogy Half-Life 2: Episode Three vagy Half-Life 3 jönne, de már a történetre volt elképzelés: nem lett volna konkrét befejezés és a rajongók egy kis cliffhangert láttak volna a játék végén. (A Halo 2-nek sem nagyon jött ez be…)
„Nem áll érdekemben, hogy visszamenjek [a Valvehoz]. Voltak ötleteim az Episode 3-hoz. Ezek mind arra törekedtek volna, hogy elvigyék a sorozatot egy adott pontra, ahol elléphettem volna tőle és átadhattam volna a következő generációnak. Egyfajta resetben reménykedtem a HL2 és a HL3 között, ami olyan drámai váltás lehetett volna, mint az első két rész között. Őszintén nem tudom, hogy bárki más hasonlóan gondolkodott-e, de nekem fontos volt, hogy teljes szabadságot adjak át annak, aki tőlem öröklötte volna a sorozatot úgy, hogy a személyes történetszálaim elvarrásra kerültek volna. Sajnos nem volt erre lehetőségem, de sose gondoltam előre a Half-Life 3-ig, kivéve, ha azt mondod, hogy az Episode 3 és a Half-Life 3 ugyanaz volt.
Azt mondom, hogy mindegyik rész befejezés nélkül ért volna véget… voltak pletykák arról, hogy az Episode 3 vagy a HL3 befejezte volna Gordon Freeman történetét, de nem hiszem, hogy ez pontos lenne. Az Ep3-mal a célom az lett volna, hogy a HL2-höz köthető történetszálak befejezésre kerüljenek, szóval véget ért volna az egész, mint az első két játék esetében, miközben Gordon egy meghatározhatatlan űrben várt volna a következő játékra – egy cliffhanger egy másik után.”
Ez bizony elég csúnyán hangzik…