TESZT – Az idei év március elején, a Horizon Zero Dawn páros lábbal rúgta be az ajtót, ahhoz hogy a tripla A-s open world játékok szobájába beférjen. Kétség kívül sikerült is neki, ezért nagy meglepetésként ért a Sony E3-as konferenciáján bejelentett kiegészítő első kedvcsináló videója.
Igaz volt bennem egy kis félelem, lévén a The Frozen Wilds csak egy kis hintés lesz a remekre sikerült alapjáték mellett, de így 20 óra játék után tova szállt minden kételyem. A Guerilla Games csapata olyan mesteri pontossággal rakta össze a DLC-t, melyről nagyon sok fejlesztő példát vehetne. Sikerült egy olyan történetet kreálniuk, ami tökéletesen megállja a helyét a világban, de még önálló játékként is szinte tökéletes lenne – ilyet legutoljára talán a Witcher 3 kiegészítőinél éreztem.
Egy feltérképezetlen táj titkai
Főhősnőnk Aloy északra látogat, hogy az ott rejtelmes okokból vulkán szerűen füstölgő hegy természetellenes viselkedésének titkát kiderítse. Ha ez nem lenne elég, akkor még a helyiek azzal fogadják, hogy rejtélyes tornyok emelkedtek ki a földből, melyeknek hatására a gépek jóval agresszívabbak és erősebbek lettek. Eme furcsa eseményeknek kell a végére járnunk. Kutatásunkban szerencsére segítségünkre lesznek a helyi titokzatos, sámánizmust imádó banuk törzs tagjai, akiket a történet előrehaladtával egyre jobban ismerünk majd meg. Az út nem lesz egyszerű, ugyanis az alapjátékban megismert mechaszauruszok mellé még csatlakoztak erős medveszerű teremtmények, valamint a gepárdi reflexekkel rendelkező scorcherek.
Ismételten egy remek sztorit kaptunk, ami gyakorlatilag egy titokra épül, amely ugyan teljesen különálló és nem keveredik bele a főszálba, mégis, addig nem ereszt amíg a végére nem jársz. Mindezt olyan látvány mellett, amit még sokáig emlegetni fogunk.
A Decima ereje
A fejlesztők nem csináltak titkot abból, hogy a helyszínként szolgáló The Cut elemei a Yellowstone park alapján lettek megalkotva. Igaz, már maga az alapjáték is elképesztően gyönyörű volt, és ez most sem változott, viszont ami nekem külön tetszett, az megoldás, ahogy a fejlesztők a tájat életre keltették. A feltörő forró gejzírek, a több színben pompázó kis tavak, valamint a hóesés olyan hangulatot adnak, amely mellett nem lehet elmenni leesett áll nélkül. Sokszor egy magasabb hegy csúcsán csak álltam, és lassan forgattam a kamerát nehogy lemaradjak valamiről.
Nem akarok elmenni szó nélkül az olyan apróságok mellett, mint például Aloy ruhájának a fagyás modellje, vagy éppen a sűrű havazás következményeképp a vízen megmaradó hópelyhek látványa, amelyek lassan tűnnek csak el. Nehéz az ilyet szavakkal leírni, ezt mindenkinek látnia kell.
Újra előjött bennem a felfedezés élménye. Ha minden egyes részletét meg akarja valaki ismerni, akkor el kell merülnie benne. Megnézni miden egyes hegycsúcsot, bejárni minden egyes szegletét, mert csak így lehet igazán megismerni. A The Frozen Wilds tája igaz nem olyan nagy, de így is akad bejárnivaló bőven.
A jéghegy csúcsa
Jellegéből adódóan újra van lehetőség különböző tárgyak gyűjtögetésére, melyeket a helyieknek kell leadni. Jutalmunk pedig természetesen nem marad el. Általában fejlesztési tárgyak ütik markunkat.
Már lehetőség van lándzsánkat tuningolni, valamint a kereskedőktől bizonyos számú blueglemet szerezni – igaz, ezekből nem lesz valami túl sok, tehát érdemes meggondolni mit veszünk belőle. Beszerzésük után vásárolhatunk új páncélokat és erősebb fegyvereket. Amelzekre szükség is lesz, hiszen a fagyos vidéken elég szívós ellenfelekkel kell szembenéznünk.
Nemcsak a bestiák fogják jelenteni a hatalmas kihívást, hanem a tornyok kiiktatása se lesz lányálom, mivel a körülöttük ólálkodó őrző dögök, a folyamatos gyógyulás képességével vannak felvérezve egészen addig amíg a folyamatosan pulzáló tornyot ki nem iktatjuk, vagy felül nem írjuk. Képességfa területén egészen praktikus, említésre méltó a hátasról való támadás, valamint a nálunk lévő tárgyak raktárának 20%-kal való növelése. Ide tartozik még az oldalunkra átállított jószágok, vagy a paripa javítása is. Hasznos dolognak tartom őket, mert, ha nem is a Frozen Wilds során, de az alapjáték helyszínein ügyesen ki lehet használni őket. Apróságnak tekinthető, de sokat dob az élményen, hogy a párbeszédek közben a karakterek már nem csak mereven állnak, hanem mutogatnak, gesztikulálnak, sétálnak és mozognak, így már sokkal életszerűbbek.
Profi munka
Soha nem tartoztam a kiegészítők és a DLC-k vásárlói körébe, de a The Frozen Wilds bőven megéri az árát. Akik esetleg hasonlóan gondolkoznak, mint én, azok ne habozzanak a megvétellel. A tökéletest még tovább csiszolja, és nem botlik bele az open world játékok tipikus hibáiba. Nem sablonos, és vetélytársaival ellenben nem érződik rajta a túlzott erőlködés. Aloy legújabb kalandja tehát olyan példával rukkol elő, amelyre igazán büszke lehet a Sony. Csak így tovább Guerilla Games. Kíváncsian várjuk a folytatást.
-Parzifal-
Pro:
+ Új helyszínek, új „horizontok”!
– Bizonyos mellékküldetések és karakterek nagyon ott vannak a szeren
– Nagyszerű összecsapások
Kontra:
– Összességében a sztori nem túl releváns a teljes kép szempontjából
– Nem igazán különálló, egyedi karakterű DLC
– Az új skillek nem túl érdekesek
Kiadó: Sony Interactive Entertainment
Fejlesztő: Guerrilla Games
Stílus: Akció-kaland (DLC)
Megjelenés: 2017. november 7.
Horizon Zero Dawn: The Frozen Wilds
Játékmenet - 8.4
Grafika - 9.4
Történet - 8.1
Zene/Audio - 8.4
Hangulat - 9.2
8.7
EXCELLENT
Soha nem tartoztam a kiegészítők és a DLC-k vásárlói körébe, de a The Frozen Wilds bőven megéri az árát. Akik esetleg hasonlóan gondolkoznak, mint én, azok ne habozzanak a megvétellel. A tökéletest még tovább csiszolja, és nem botlik bele az open world játékok tipikus hibáiba. Nem sablonos, és vetélytársaival ellenben nem érződik rajta a túlzott erőlködés. Aloy legújabb kalandja tehát olyan példával rukkol elő, amelyre igazán büszke lehet a Sony. Csak így tovább Guerilla Games. Kíváncsian várjuk a folytatást.