Tim Sweeney, az Epic főnöke szerint ez a helyzet.
Az Epic Games mostanában újra nagy sikernek örvend, és nem csak technikailag (ugyanis tőlük származik az Unreal Engine): a Fortnite: Battle Royale PlayStation 4-en, Xbox One-on és PC-n is belelendült, igaz, a Sony konzolján nincsen cross-play a Microsoft konzolját birtoklókkal…
A GDC-n Sweeney egy olyan beszédet tartott, ami az Unreal állapotáról beszélt, és itt szóba került a két rivális cég termékének együttműködése. Sweeney ezt mondta: „Ha az iOS store-ban [arra is megjelent már a Fortnite, és az Android verzió is készül – a pálya mérete nem lett kisebb a konzolos kiadáshoz képest – a szerk.] megveszel egy Fortnite-os tárgyat, azt a Sony és a Microsoft „boltja” is tiszteletben tartja. Ez egy nagy áttörés az iparnak. A platformok közötti korlátok eltűnése az egyik legjobb dolog lesz, ami a konzolos iparral történhet. A következő logikus lépés a PlayStationösök és Xboxosok együtt játszása lesz. Ez szerintem elkerülhetetlen. A játékok olyan szociális élmények lettek, mint például amilyen a Facebook és a Twitter is. Ezek az élmények akkor nyernek igazán értelmet, ha a játékosok az összes barátukkal képesek kommunikálni.
Ahhoz, hogy a Sony és a Microsoft jól tudja támogatni a vásárlóit, a vásárlók (valós életbeli) barátai felé is nyitottnak kell lenniük, különben megtörik ezeket a szociális csoportokat. Azt várod, hogy a platformbeli törés két csoportra bontsa őket? Nem – most össze kell jönniük. Ez az egy korlát egyszer le fog dőlni.” Sweeney Metcalfe törvényére hivatkozott: egy felhasználói élmény értéke attól függ, hogy hány emberhez képes az adott játékos kötődni a való világban.
És tényleg: korábban az Epic és a Microsoft is nyíltan kifejezte, hogy ők nyíltak az együttműködésre. A Sony zárkózik csak el a közösködéstől…
Forrás: GamesIndustry