A mostanában a munkahelyi körülményekből adódó botrányok miatt is felbukkanó Quantic Dream következő játéka elkészült.
A fejlesztők a PlayStation Blogon közölték, hogy a Detroit: Become Human aranylemezen van, így megindult a PlayStation 4-exkluzív játék sokszorosítása. Emiatt is tettek közzé egy demót a PlayStation Store-on, ahol már el is érhető a játék legelső fejezetét, a Hostage-et (Túsz) tartalmazó ízelítő.
A demóban bevethetjük az Amazon Alexa készüléket, igaz, errefelé nem nagyon látjuk a hangparancsokkal működő eszközt, holott a demóban segíthet (pl. a karakterek történetét, vagy magukat a karaktereket bemutathatja számunkra, és így a többféle befejezést is elérhetjük).
A PlayStation Blogos bejegyzésben Guillaume de Foundaumiere, a Quantic Dream társ-vezérigazgatója elárulta, hogy a játékon négy évig dolgoztak (tehát nem sokkal a 2013 végén kijött PlayStation 3-as Beyond: Two Souls után már neki is ültek a Detroit: Become Humannek), és hozzátette, hogy a döntéseink miatt mi lehetünk Kara, Connor és Markus történetének „írói”.
Adam Williams, a játék vezető írója a VG247-en elárulta, hogy a korábbi munkája, a TV-s írás során csapatban kellett dolgoznia, és innen azért váltott a Quantic Dreamre, mert egyfajta szabadságot kapott így, és a játékossal együtt képes az együttműködésre. Az pedig, hogy David Cage (Quantic Dream-alapító, a Detroit: Become Human rendezője) az eddigi leginteraktívabb történetet szerette volna összehozni, csak olaj volt Williams tüzére, aki már unta a TV-s linearitást.
„Bár a játéknak van egy kis sci-fi koncepciója az androidok miatt, egy olyan játékot szerettünk volna összehozni, ami ismerősnek és valósnak tűnik az embereknek. Ez egy fontos tervezésbeli döntés volt, hiszen a sztorit szociálisan relevánssá teszi. Remélhetőleg elgondolkodtat a jelenlegi társadalommal kapcsolatban, hiszen a kihívások [a játékban] ugyanazok, amikkel nekünk is meg kell küzdenünk,” mondta Williams, aki hozzátette, hogy az androidok alkalmazásával nem kellett konkrét példát felállítaniuk az errefelé is gyakori konfliktusról, ami a hatalmat gyakorlók és a hatalommal nem rendelkezők között fennáll.
A MEGÁn felbukkant egy kiszivárgott „így készült” videó, amiben David Cage elmondta, hogy majdnem két évig tartott a forgatás, amiben közel háromszáz színész mozgásait rögzítették. A végeredmény 37 ezernél is több animáció.
Amúgy a Quantic Dream tényleg nem hagyja annyiban a média általi lejáratást! A Kotaku arról ír, hogy a francia fejlesztőcsapat beperelte a Le Monde-ot és a Mediapartot. Esélyes, hogy egy harmadik csapat is így végzi, bár a Canard PC eddig „csak” fenyegető leveleket kapott. A két publikáció továbbra is kiáll az eddigi cikkei mellett, és William Audureau, a Le Monde egyik újságírója ezt nyilatkozta: „A sztori őszintén lett megírva egy kiadós, részletesen dokumentált nyomozás után, tiszteletben tartva azt, hogy mindkét oldalt meg kell hallgatni. Ragaszkodunk az információinkhoz.”
Most a Le Monde/Mediapart párosnak (akik nem éppen kicsi halak a francia médiában) bizonyítania kell, hogy jóhiszeműen járt el a Quantic Dreames írásaikkal kapcsolatban, de azért kérdéses még, hogy mit tud majd felhozni ellenük David Cage csapata? Esélyes, hogy ezt a konfrontációt bukják a fejlesztők, de még nincs vége az ügynek, sőt – az első meghallgatás júniusban lesz.
A Detroit: Become Human május 25-én érkezik, kizárólag PlayStation 4-re.
Forrás: PlayStation Blog, VG247, WCCFTech, Kotaku