A Prey, Dishonored, Wolfenstein, The Evil Within négyes értékesítési eredményeit nem fair összevetni a Fallout/The Elder Scrolls duóéval.
Ezt Pete Hines, a Bethesda marketing/PR alelnöke mondta a GamesIndustrynak adott interjújában: „Sok dolog nem úgy fogy, ahogy a Fallout és a The Elder Scrolls. Az a hitünk, hogy a megfelelő célokat elérjük azokkal, amiket csinálunk, és amikre azok a franchise-ok képesek. Ha minden játékot azzal vetsz össze, amire ez a két sorozat képes és ezt a szintet akarod elérni, nem fogsz sok játékot csinálni, mivel kevés képes erre. A DOOM se tette, mégis remekül fogyott – az egész arról szól, hogy legyen megfelelő méretű a fejlesztőcsapat, a fejlesztői ciklusuk, illetve a közönség mérete… és ebben remekelünk.” Ez a megközelítés jogos is: a DOOM-hoz képest a többi franchise eladásilag nem valami fényes az utóbbi részeikkel, a Skyrim/Fallout 4 párost (és itt csak a The Elder Scrolls/Fallout duó legújabb tagját említjük) nehéz, sőt, inkább lehetetlen utolérniük.
Todd Howard a The Guardiannek elmondta, hogy ő személyesen nem szeretné, ha a The Elder Scrolls III: Morrowind felújításra kerülne. „Örülök, hogy Morrowindezhetsz az Xbox One-on a visszamenőleges kompatibilitás révén. Örülök, hogy a Microsoft, a Sony és a Nintendo is megkönnyíti az embereknek a régebbi címekkel való játékot. Ezt preferálom a remasterelés helyett. Inkább azt szeretném, hogy úgy játszd a Morrowindet, ahogy az eredetileg megjelent – szerintem a kora az azonosságának a része,” mondta Howard, aki úgy véli, hogy a zenék és a filmek után a játékok is a streamelés felé tartanak.
Howard azt is elmondta, hogy kevés esély van a külsős stúdiók felbérlésére: „Nem mondom, hogy soha [többet külsős segítség], de mivel a cégünk olyan nagy, mindig jobb ötlet cégen belül tartani a dolgokat… ritkább lesz, de sosem mondhatom azt, hogy soha. Úgy gondolom, hogy az Obsidianosok kitűnő munkát végeztek.” (És tényleg: a Fallout: New Vegas nem is volt olyan rossz, sőt!)
Forrás: WCCFTech, DualShockers, DualShockers