Átjuthat a „lejtőn” a következő konzolgeneráció?

Az Epic Games szerint képes lesz a következő konzolgeneráció túljutni a mélyponton a realitás elérése előtt.

Ezt itt el kell magyarázni az elején: az angolul az uncanny valley kifejezés magyarul úgy fordítható, hogy „a hátborzongató völgy”: ez egy olyan koncepció, amiben majdnem emberinek néznek ki a humanoid karakterek, de a játékosokban/nézőkben végül mégis undort kelt az eredmény. Ez a gondolatment Masahiro Moritól, egy japán robotikustól származik, és többek között a valós idejű, 3D-s számítógépes grafikára is már átültették. Nos, ezt a „völgyet” Kim Libreri, az Epic Games technikai főnöke szerint a VentureBeatnek adott interjújából kiindulva át fogjuk lépni:

„Most, amikor a demókat csináljuk, egy igazán izmos grafikus kártya kell ahhoz, hogy 60 FPS-en vagy VR-os frame rate-ekkel kirenderlhessük a teljes hajat/szőrzetet, de ha egy olyan karaktered van, akinek nincs szüksége egyedülálló hajszálakra, azt már tudod egy modern PlayStationön vagy Xboxon futtatni. Amikor elkezdünk a következő konzolgenerációba (vagy akármi is legyen ez) belenézni, ezt a „hátborzongató völgyet” át fogjuk lépni. Hogy ezeket a dolgokat kivitelezhesd, nem csak a technikai tapasztalatodról fog szólni ez az egész – idővel az mindenhol fel fog bukkanni -, hanem arról, hogy egy remek történetet adsz elő, ahol az emberek szeretnék, hogy az az arc is része legyen, és így érdekes dolgokat lehet csinálni.”

A Siren demó technológiáját, amit az Epic az idei GDC-n előadott, már el lehet érni az Unreal Engine 4.20-szal, és így ne lepődjünk meg, ha kicsit realsztikusabb embereket kapunk az ezzel készülő játékokban: „Majdnem mindenki, aki digitális emberi karakterrel rendelkezik a játékában, kiaknázza a Siren előnyeit. Az összes skinshade-eléses munka, amit a Sirennel végeztünk, a[z Unreal Engine] 4.20-ban ott van. Egy halom dolog van, amiről talán még nem beszélhetek. Mint mindig, az arcanimációsok és az arcmodellezők munkássága fejlődik. Szerintem elég izgalmas dolgokat fogsz látni a következő egy év során. Az Unreal Engine-t a forráskóddal együtt biztosítjuk – van olyan skin/bőrrel kapcsolatos dolog, amikről nem nyilatkozhatok, de láttam már igencsak lenyűgöző alkotásokat vele,” tette hozzá Libreri.

Szóval az Epic Games szerint komoly fejlődésre várhatunk. Vajon hihetünk-e nekik…?

Forrás: WCCFTech

Spread the love
Avatar photo
Anikó, our news editor and communication manager, is more interested in the business side of the gaming industry. She worked at banks, and she has a vast knowledge of business life. Still, she likes puzzle and story-oriented games, like Sherlock Holmes: Crimes & Punishments, which is her favourite title. She also played The Sims 3, but after accidentally killing a whole sim family, swore not to play it again. (For our office address, email and phone number check out our IMPRESSUM)

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu