1995 óta nem volt arra példa, hogy a játékipar a fejlődéssel lépést tartva mégis csökkenő forgalmat generáljon. Megvan az esély arra, hogy idén ez bekövetkezhet!
Pelham Smithers, egy pénzügyi elemző, a Bloombergen írt arról, hogy 2019-ben kb. 1%-kal is, de csökkeni fog a játékipar jövedelme. Szerinte ez részben azért lehet, mert Kína szigorít a mobilos játékok cenzúráján (kevesebb címet engedhet át a rostán), ami a Tencentre, a nyugati cégekben itt-ott jelenlevő, de Kínában nagy kiadóra is kihathat. A konzolos eladások szerinte lassulni fognak, és a battle royale-láz, amit főleg a PlayerUnknown’s Battlegrounds és a Fortnite vezet, szintén csillapodni fog 2019 során.
„A puzzle elemei nem kapcsolódnak össze… mi a piac csökkenését jövendöljük 2019-re. A videojátékos részvények eladásai azért történnek meg, mert egyre többen jönnek rá a kockázatra, mivel a nézetünk igaz. […] Hiány van a friss, innovatív blockbuster (kasszasiker) játékokból, amik a jelenlegi, korosodó csúcsjátékokat lecserélnék. Hosszabb távon óvatosabbak vagyunk a mobilos piac növekedésének mértékével kapcsolatban,” írja Smithers.
Ezen segíthetne az, ha a Sony és a Microsoft is bejelentene egy árvágást, amivel a PlayStation 4 (Slim, Pro) és az Xbox One (S, X) több embernek válna elérhetővé…
Forrás: WCCFTech