Mivel a GameInformer új számának címlapsztorija lett a finn csapat következő játéka, az információs csapok megindultak.
A GameInformer a játék rendezőjét, Mikael Kasurinent kérdezte, aki több dolgot is elárult a Controlról. Például azt, hogy minden egy helyszínen, a The Oldest House-ban (a legöregebb házban) játszódik majd, de ez egy „bonyolult, változó” helyszín lesz. A történetben lesz egy nagy csavar is! Lesz egy skillfa, amin például lesz olyan képesség is, amivel eldobhatjuk az akár élő embereket is. Audiologok a játék közben szintén lesznek, ám multiplayerben ne is reménykedjünk, és nem lesz New Game+ és több nehézségi szint sem. (Továbbá – legalábbis a megjelenéskor – fotó módban se reménykedjünk.)
A játék hossza azon múlik, hogy ki játszik a Controllal (tehát aki vágja a dolgát, gyorsabban végigér rajta). Több gyűjthető tárgy lesz (ezzel próbálnak újrajátszhatóságot előcsikarni – erre például a linearitás hiánya is említhető), és lőszer is lesz rendesen, erre nem lesz panasz. Automatikusan fedezékbe mehetünk, és a repülésről azt mondja Kasurinen, hogy „jobban kezelhető lesz” az Anthemben látottakhoz képest. A fegyverek fejleszthetőek lesznek, és a puzzle-k nem lesznek olyan bonyolultak, de lesz néhány „igazán furcsa” közöttük. A vizualitást Kubrick inspirálta, és a Controlban a formák, alakzatok nagy jelentőséggel fognak bírni. Nem lesz horrorjáték – csak ijesztő elemek lesznek, ám ezeket fenékbe taszajthatjuk majd.
A Remedy szeretné, ha nemsokára a Nintendo Switchre is csinálhatnak játékokat. Lesznek DLC-k (ahogy TV-nézés is…?), ám mikrotranzakciók nem. A finnek még azt is szeretnék, ha az Xbox One X-ből és a PlayStation 4 Pro-ból „a lehető legtöbb erőt ki tudják nyomni”, ami izgalmasnak hangzik!
A Control valamikor idén, vagy – ha hihetünk a GameInformer címlap-bejelentő posztjának – pontosabban idén nyáron fog megjelenni PlayStation 4-re, Xbox One-ra és PC-re.
Forrás: WCCFTech, GameInformer