A Sony szenzációs újítást hozhat el a következő generációs konzoljával.
Anno az 576 KByte utolsó számaiban (2002-ben – nem a 2008-2010-es rebootról van szó) a cheates oldal fejlécében az volt, hogy „Mókusvakítás örök veszteseknek”. Ez a kifejezés tökéletesen átültethető a Sony védjegyére, amiből a Google oldalán képeket is láthatunk.
A Personalized Data Driven Game System egy olyan intelligens rendszert takar, ami a játékos teljesítményét az adott játékban folyamatosan analizálja, így az elemzés eredményeihez igazítja azt a játékot, hogy az megfeleljen a játékos igényeinek, elvárásainak, képességének. A lenti videóban is erről van szó. Példaként azt mondhatjuk, hogy nem nagyon tudjuk jól bevenni a kanyarokat a Gran Turismóban (amiből tuti készül a next-gen felvonás már… ne kerteljünk), így a rendszer besegít úgy, hogy fékrásegítést tol alánk, így tudjuk, hogy mikor kell rányomni a négyzetre, amivel elkerülhető az, hogy lerepülünk a pályáról, mert elnéztük a féktávot. Más példa lehet az, hogy a mi stílusunkhoz megfelelően módosul a játék története – persze itt erősen nyílt kapukat kellene hagynia a fejlesztőknek…
Magyarul mély gépi tanulási rendszerrel rendelkezhet a PlayStation 5 (ugyanis a Personalized Data Driven Game System ezt a szisztémát követi), ami – ha tényleg a konzol része lesz – saját ízlésünknek megfelelően hangolhatja a játékot, hogy abban sikerünk legyen. Persze ez még abszolút nem megerősített.
A Microsoft új Xboxáról (Xboxairól?) már láttunk lehetséges specifikációkat. Ott erő lehet, itt tudás?
Forrás: IGN