Az Xbox One után a Sony-nak tényleg kellett lépnie, hogy a régebbi játékai is működhessenek – erre úgy tűnk, hogy sor is fog kerülni.
A Sony-tól ugyanis egy, még 2017-ben az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalánál (USPTO) kiadott, de 2015-ben regisztrált védjegy/szabadalom bukkant fel, amit érdemes közelebbről is megvizslatnunk. Az ábrát elmagyarázzuk, így könnyen értelmezhető lesz, hogy mit tervezhet a japán cég, ami ugye idén kihagyja az E3-at (és emiatt, továbbá a Google Stadia miatt „nagy” dobásra készül a Microsoft júniusban). A feltalálók egyike egy bizonyos MARK CERNY. Ne feledjük, ő tervezte a PlayStation 4-et és a PlayStation Vitát is.
Az applikáció/játék esetében megvizsgálásra kerül, hogy a PlayStation 5 (aminek még hivatalosan neve sincs, ne feledjük) processzorára lett-e tervezve – ha igen, akkor normálisan futtatja a konzol a játékot. Ha pedig nem, itt indul be a Legacy ág a folyamatábrán – négy módon futtathatja a régebbi (akár talán mind a négy PlayStation-generációs!) játékokat a next-gen Sony-masina: „korlátozott, szabadon elérhető erőforrásokkal”, „egyes fícsőrök kikapcsolásával”, „az utasítás végrehajtásának latenciájának módosításával” (azaz a processzor a régebbi processzorral azonos időben végezheti el azt a folyamatot, amit a játék megkövetel), illetve „a művelet algoritmikai részleteinek módosításával”.
Szóval ha kell, akkor bizonyos opciók (mondjuk grafikai effektek) kikapcsolásra kerülnek, ám cserébe a játék futna a konzolon. Erre utal a szabadalom címe is: „Visszamenőleges támogatás az algoritmusok egyezésével, a fícsőrök kikapcsolásával, vagy a teljesítmény korlátozásával.”
A Sony tehát nem akarja cserben hagyni a régebbi játékosait, ha ez a funkció bekerül a PlayStation 5-be. Bízzunk benne, hogy ez így is lesz!
Forrás: Jeuxvideo-Live