Egy olyan, 2017 decemberében regisztrált, de csak a múlt héten közzétett védjegyet/szabadalmat talált a Siliconera, ami igencsak érdekes megoldás lehet azoknak, akik alapból is szemüvegesek, de szeretnének a virtuális valóságban játszani.
A szemüvegnek az az újítása, hogy szemkövető technológiával rendelkezik. Ha a VR-headset, amivel a szemüveget használjuk, észreveszi, hogy rajtunk van, akkor egy „kódolt jelet” küld, hogy kikapcsolja a készülék „hosszan bámulást érzékelő funkcióját”. Ehelyett a szemlélést wireless módon kapja a headset úgy, hogy a szemüvegbe beépített szemkövető technológiát kihasználja, és a képfeldolgozó processzor ehhez igazítja azt, amit látnunk kell.
Ez biztosan a következő PlayStation VR-hez tervezett funkció, ugyanis a 2016 őszén megjelent jelenlegi modell (ami egy kisebb frissítést kapott azért, de nem számottevőet) nem rendelkezik szemkövetéssel. Ettől függetlenül az is érdekes, hogy külön szemüveggel is jöhet a következő generációs VR-headset, hogy azon legyen a szemkövető szenzor.
Ennek akkor lehet értelme, ha az árazás megfelelően alacsony lesz a terméknek (és úgy általában a virtuális valóságos készülékeknek), de mivel ez még abszolút a jövő zenéje, csak találgatni tudunk. Az viszont már fix, hogy a Sony mer újítani itt is.
A következő generációs PlayStation VR-t még nem jelentették be, de ezek a védjegyek láttán ki lehet bátran jelenteni, hogy a Sony készül már alaposan a next-genre. Talán 2020 környékén hallhatunk először hivatalosan is az új headsetről.
Forrás: VG247