A The Game Awardson bemutatott teaser mögött állítólag már nem az a játékkoncepció áll, amit eredetileg szeretett volna a BioWare…
A Kotaku az Anthem fejlesztése után a Dragon Age 4-gyel kapcsolatba is közzétett egy részletes beszámolót. Ugye ha nem felejtettük el, akkor decemberben a The Game Awardson volt egy teaser, ahol bár nem bukkant fel a Dragon Age név, ez már arra a franchise-ra utalt, csak mivel korai fejlesztésű még a játék, nem nevezték nevén a fejlesztők azt.
Miért? Mert állítólag 2017 októbere során rebootolták a Dragon Age 4 fejlesztését. Addig egy kis csapat felügyelte a fejlesztést. A kreatív rendező Marc Laidlaw (aki ugye lelépett a BioWare-től – rá még visszatérünk) volt, és Mark Darrah, a felelős producer volt a jobbkeze, hogy a Dragon Age: Inquisition Trespasser DLC-je után elkezdhesse a munkálatokat az új projekten, aminek Joplin kódnevet adtak.
A Kotakunak nyilatkozott fejlesztők szerint egy, az Inquisitionnél kisebb méretű játékról volt szó a törölt koncepcióban, hogy végre jó lépéseket tehessen a BioWare. A fejlesztéshez az Inquisitionben használt eszközöket frissítették fel, és a játékban nagy hangsúlyt kapott volna a játékos és annak döntései. Minden cselekedetnek lett volna következménye! A karakterünk egy kémcsoport vezetője lett volna Tevinter Imperiumban, és többféleképpen végrehajthattuk volna a rablásokat az őrök lefizetésétől kezdve az ő befűzésükön át a Rambo-módszerig (mindenkit kiiktatni, aki az utunkba került).
A BioWare viszont nem akart mindegyik forgatókönyvhöz és megközelítéshez jeleneteket készíteni, és emiatt a játék mechanikájába építve oldotta volna meg a csapat ezeket (tehát gépi animációk lehettek volna). 2017 októberében le kellett állítani a fejlesztést viszont. Miért? Mass Effect: Andromeda. Aztán az Anthem fejlesztése során is erre került sor, de itt végül törölve lett a projekt – és emiatt távozott Laidlaw a BioWare-től, és pont ez volt az indoka annak, hogy több veterán is követte őt!
Az Electronic Arts is említésre kerül – állítólag a kiadó itt is erőltette a játék-mint-szolgáltatás (Games-as-a-Service, GaaS) módszert, amit a Battlefield V is használ például. Emiatt is lehetséges az, hogy a BioWare-en belül a tervezői prioritások is megváltoztak. Jajj. Tehát lehetséges, hogy erősen online fókuszú, az Anthemhez hasonló játékmenetű lehet a rebootolt Dragon Age 4. (Ennek jelenleg Morrison a kódneve.)
Ha ez igaz, akkor csak fogjuk a fejünket – mibe, hogy a BioWare itt is majd publikál egy tiltakozó posztot, aztán majd egy belsős emailben ez is szóba kerül? Ez volt az Anthem esetében is….
Forrás: VG247