A „KotOR 3-ra” voltak ötletek rendesen, csak ugye nem lett azoknak eredménye…
A VG247 beszélgetett Chris Avellone-nal, aki a második rész írójaként már látott egy-két belsős dolgot – lássuk is, a veterán mit mondott: „Amikor befejeztük [az Obsidiannal] a második [Knights of the Old Republic] játékot, megpróbáltuk az életünket az őrültségből helyreállítani. Elkezdtünk dolgozni a harmadik játék koncepcióján, mert mindig is trilógiában gondolkodtunk. Még a második rész fejlesztése során is [próbáltuk] előrevetíteni, hogy Darth Revan mit csinál a KotOR 2-ben, és ő nem csak eszetlenül és kegyetlenül felrobbantott mindenkit, mert amúgy volt egy nagyobb terve, ugyanis egy nagyobb veszély és manipuláció zajlott eközben.
A harmadik részben te, mint egy játékos karakter, követted volna, hogy hová tart Revan, és a csatát egészen az ősi Sith lordokig vitted volna – ők jóval rémisztőbbek voltak a Darthoknál. Ezek csak szörnyetegek lettek volna számottevő erővel, de eközben beleáshattál volna a pszichológiájukba, személyiségükbe, történetükbe, és akár abba is, hogy miként kezelték volna a játékost, miként beszéltek volna vele, milyen erőket ápoltak és fejlesztettek ki – ők lettek volna az ősök, akik nem nem csak egy naprendszert, hanem a galaxis nagyobb részét uralták volna.
Ahová mentél volna, [láthattad volna, hogy] miként hagyták ott a nyomukat a világban, azon a naprendszeren, vagy azon a holdtömkelegen. Láthattad volna, hogy mennyire borzalmas. A környezetnek egy része egy történetet mesélt volna el – ez egy remek befejezése lett volna a trilógiának. A The Old Republic csak úgy ott van kinn – nekünk nem volt lehetőségünk megcsinálni [a KotOR 3-at].” Ez igen!
Miért nem valósult meg Avellone szerint a játék? „Szerintem részben az az ok, és itt tényleg csak találgatok, hogy volt egy belsős csapat a LucasArtsnál, akik meg szerették volna csinálni, és ők előnyben részesültek velünk szemben. Egy másik ok… nos, a BioWare is próbált volna valamit csinálni. Folyamatosan bemutatták a koncepciójukat, mi meg úgy voltunk, hogy csinálni fogunk egy harmadik játékot, de ez végül nem jutott sehova sem. Nem tudom, hogy az emberek gondolták úgy, hogy nem lenne elég eladás, [vagy az,] hogy nem érdekelte őket egy egyjátékos játék. Én tudom, hogy rengetegen játszanának [a Knights of the Old Republic III-mal], de értelemszerűen talán az a szám nem elég nagy. Nem tudom, mi az indok – nem miattunk nincs meg a játék!”
A probléma csak ott van, hogy most már az Obsidian nem is dolgozhat a Star Wars-on, hacsak nem Xbox/Windows 10-exkluzív cím lenne az, ugyanis a stúdió már az Xbox Game Studios része. Mindenesetre durva, hogy Avellone mit tervezett az el nem készült Knights of the Old Republic III-nak.
Amúgy a Star Wars-játékok is a Valve-szindrómától szenvedhetnek. Star Wars: Battlefront III tíz évvel korábbról? Nem készült el, ahogy a Knights of the Old Republic III sem. (És most sem tűnik úgy, hogy készülne a DICE egy Battlefront III-mal…)
Forrás: DualShockers