A Fortnite: Battle Royale sikerének volt ára is. Erről maguk a fejlesztők beszélnek…
A Polygon egy részletes beszámolót készített jelenlegi és korábbi Epic-alkalmazottakkal és szerződéses dolgozókkal, és bizony nem festenek valami hűdepozitív képet Tim Sweeney cégéről a kommentek. „Legalább napi tizenkét órát dolgoztam a hét minden napján, legalább 4-5 hónapon keresztül. Sokszor az történt, hogy hajnali 3-4 óráig benn kellett maradni dolgozni,” mondja egyikük.
Többen nem voltak hajlandóak hétvégéken dolgozni, és amikor egy határidővel elcsúsztak, ki is rúgták őket. A szerződésesekben foglaltak szerint, a munka elutasítása azzal is járhatott, hogy nem hosszabbították meg a szerződésüket annak lejárta után. Valaki itt hozzátette, hogy a menedzserek vagy figyelmen kívül hagyták a munkaidővel kapcsolatos panaszokat, vagy a kirúgással fenyegetőztek.
„Ez embereket öl meg. Valaminek változnia kell. Nem tudom, miként tudunk így működni még egy éven át. Először ez jó volt, mert a Fortnite sikeres volt, és ez jól esett. Olyan problémákat oldottunk meg, ami új volt az Epicnek – miként lehet egy nagy, nemzetközi játékot egy online szolgáltatásként működtetni – de a munkaterhelés már végtelen…”, mondta egy másik illető. A Fortnite sikere meglepte még az Epic Gameset is, de a napi 20-40 játékosok által feltett kérdés/panasz helyett már napi 3000-rel találták magukat szemben, és emiatt is megduplázódott az alkalmazottak száma, külsős stúdiók is segítenek a terhelés csökkentésében, és több csapat is párhuzamosan dolgozik, ennek érdekében.
A baj az volt, hogy túl gyorsan vettek fel és képeztek ki embereket, és a vezetőség sem nagyon kezelte megfelelően a Fortnite-ot, ami egy élő szolgáltatásos (live service) modellel rendelkezik. „A vezetők folyamatosan reagálnak és módosítgatnak. Mindent azonnal meg kell csinálni. Nem szabad bármivel is időt eltöltenünk. Ha valami nem működik – egy fegyver, mondjuk -, akkor nem kapcsolhatjuk csak le, amíg a következő patch-csel meg nem javítjuk. Azonnal ki kell javítani, miközben a következő heti patchen dolgozunk. Brutális,” mondja a Polygon forrása.
„Az emberek nagyon keményen dolgoznak a Fortnite-on és más Epices dolgain. Az extrém munkaszituációk – mint a 100 órás munkahetek – igazán ritkák, és ezekben az esetekben azonnal megnézzük, miként tudjuk ezeket orvosolni, hogy ne ismétlődjenek meg,” mondja az Epic szóvivője.
Tehát egy újabb csapatról halljuk azt, hogy a fejlesztőket keményen megterhelik, és eldobják azokat, ha már kihasználták őket, vagy ellenszegülni mernek. Már kezd túlzásba esni a játékipar, nem?
Forrás: Gamesindustry