TECH HÍREK – Az Nvidia egy trükkel érte el azt, hogy a videokártya árát a lehető legalacsonyabban tartsák…
Az Nvidia GTX 1650 a Turing architektúrára épül, és jogosan olcsóbb a nemrég megjelent GTX 1660-nál és a jóformán ár/teljesítmény bajnoknak is nevezhető GTX 1660 Ti-nél: a videókártyák a Kepler-széria óta új kódoló (encoder) blokkal jöttek generációnként, de ezúttal a cég ezt kihagyta, és a korábbi, Volta NVENC-et használja a Turing helyett! Az NVENC az Nvidia olyan kódolója, amivel a számítási képességeknek több kakaó jut más feladatok elvégzésére. Azért is nagyon meglepő ez a lépés az Nvidiától, mert a Volta és a Turing között kb. 15%-os teljesítménybeli különbség van, ami pedig igencsak nem elhanyagolható. Azt már érzékelni lehet…
Hivatalos magyarázat erre a mondhatni „butításra” nincs az Nvidiától, de az egyik ok biztosan a költségcsökkentés, hogy új, olcsóbb modellű videókártyák is legyenek a piacon az AMD megoldásaival szemben. A másik gondolat emögött nagy valószínűséggel az áramfogyasztás csökkentése lehetett, ugyanis a cég igyekszik minden kanyart levágni a siker érdekében, és pont emiatt csökkentették a meglepően kicsi mérettel rendelkező GTX 1650-en a tranzisztorok számát is.
Az Nvidia GTX 1650 kevesebb mint egy hete startolt el, mivel április 23-án került a boltokba ez a videókártya, ami nagyon is alsó kategóriás modellként kezelendő – ezzel nem fogunk 4K-ban, maximum részletetességgel játszani… arra ott van az RTX 2000-es széria, ami a nevéből adódóan valós idejű sugárkövetéssel (ray-tracinggel) rendelkezik.
Tehát az Nvidia trükkje lelepleződött – persze a cég ezzel is el fog rohanni, de azért a rivális AMD sincs rossz helyzetben, ugyanis a PlayStation 5 esetében (még mindig nem hivatalos a név…) már megerősítésre került, hogy AMD Ryzen Zen 2 CPU-val és Navi GPU-val fog rendelkezni. Az Nvidiának csak a Nintendo Switch áll az oldalán, ami azért nem olyan sok…
Forrás: PCGamer