Ide-oda dobálózhatunk a teraflops-szal (TFLOPS, számítással kapcsolatos adat), de most úgy tűnik, hogy a Sony gépezete is beszáll ebbe.
Benji-Sales megbízható belsősnek nevezhető a WCCFTech szerint, és ő azt írta a Twitteren, hogy a PlayStation 5 fejlesztőkészlete egy, közel 13 TFLOPS-ot tudó GPU-val rendelkezik. (Ez nagy valószínűséggel az AMD valós idejű sugárkövetést, a ray-tracinget is tudó Navi GPU-ja lesz. De ez a szám a Vega 64-re is emlékeztet minket. Az AMD korábban már megerősítette a Sony-val való együttműködést.) A tweetet törölte, de a screenshot itt van:
A TFLOPS magyarul kb. lebegőpontos műveletek száma másodpercenként, csak tera mennyiségben mérve. (Az 10 a tizenkettedik hatványon. Matek…) Összehasonlításképp: a PlayStation 4 Pro 4,2 TFLOPS-ot tud. Az Xbox One X 6 TFLOPS-szal jött ki. A Google Stadia úgy lett bejelentve, hogy 10,7 TFLOPS-szal fog elindulni (de ez ugye fejlődni fog, ugyanis az adatközpontok folyamatosan fejlődni fognak). A next-gen Xboxokról az a pletyka járta korábban (erről be is számoltunk), hogy a gyengébb, streamelés felé eltolt kiadás 4 TFLOPS-ot tud, míg az erősebb kiszerelés 12-t. Tehát a PlayStation 5 – aminek még mindig nem ez a neve ugyebár… – visszaüthet az Xboxnak, hacsak a Microsoft nem tuningolja meg még inkább a GPU-t, amit valószínűleg szintén az AMD-től húz majd be.
Van itt két mondat még a tweetből, amit nem fordítottunk le: „A next-gen játékok a Naughty Dogtól, a Guerrilla Gamestől, a Santa Monicától, az Insomniactól, stb., abszurdan fognak kinézni. Nézzétek meg, mit hoztak össze az alap PlayStation 4-en!” Az abszurd kifejezést pozitívan használta Benji-Sales, félreértés ne essék…
Szóval a Sony ezúttal nem szeretne alulmaradni, és mindent megpróbálnak teljesítmény tekintetében is beleadni a Microsofttal szemben, akik pedig nem akarják azt, hogy másodhegedűsek legyenek a következő konzolgenerációban, ami egyre inkább úgy tűnik, hogy 2020 vége felé fog elindulni, mivel a next-gen PlayStation 2020 áprilisáig nem fog megjelenni.
Forrás: WCCFTech