Kenichiro Yoshida, a Sony Corporation elnök-vezérigazgatója kifejtette, hogy miért is fogtak össze a nagy rivális Microsofttal néhány napja. A konzolos piacra is kitért…
„A Microsofttal való együttműködésről és annak mértékéről jelenleg annyit mondhatunk, hogy egy mélyebb és szélesebb párbeszéd céljából aláírtunk egy egyetértési megállapodást. Hosszabb távon a felhő alapú és streamelő szolgáltatások felnőnek majd, de még nehéz kipuhatolni az idővonalat.
Az utóbbi öt évben streamelő szolgáltatásokkal dolgoztunk, és több nehéz aspektusa van ennek – például a hálózati latencia (a lag). Példaként azt mondhatnám, hogy ennek minimalizálása úgy történik tipikusan meg, hogy a szervereket közelebb hozzuk a felhasználókhoz, de ha közelebb hozzuk az egyik csoportnak, akkor távolabb kerülhet egy másiktól, és nekik növekedhet a lagjuk emiatt. Továbbá lesz egy feldolgozó (kódoló) folyamat a végén, és ez egy újabb kihívás: miként tudjuk a tömörítés idejét csökkenteni? És – hogy életképes üzletté tegyük – mi lenne az üzleti modell? Jelenleg a mi modellünk előfizetéses, de a játéktól függően lehet akár 50-100 órát is játszani, és annak, aki így játszik, milyen előnyt nyújt az előfizetéses, „mindent játszhatsz” modell? Technológiai és szolgáltatási szempontból több dolog is van, amibe a Microsofttal közösen akarunk betekinteni, főleg a streamelő megoldásokkal kapcsolatban. Együttműködés révén szeretnénk előrehaladni. A mi oldalunkról Toru Katsumoto (a fejlesztési-kutatási részleg felelős alelnöke) vezeti a kezdeményezést majd,” mondta a streamelésről Yoshida. Tehát a Microsoft Azure infrastruktúrája kell nekik, és más modellen gondolkodnak mint amivel most rendelkezik a PlayStation Now.
A konzolos piacot egyenesen niche-nek, tehát elvont, nem mainstreamnek nevezte, ami azért nagyon merész gondolat egy olyan cég vezetőjétől, akiknek legújabb konzolja közel száz millió példányban kelt már el… „Ahogy mondtam, az immerzív üzletre és élményre szeretnénk folytatólagosan a fontosságot helyezni. Ha megnézed teljes egészében a játékipart, azt láthatod, hogy a konzolpiac nem nagy, mondhatni niche. De a fő játékosoknak az immerzív élmények azok, amiket értékelni szeretnénk. Emiatt – jelenleg – a konzol az, ami elhozza a számítási funkcionalitást a felhasználóknak, ami persze nagyon fontos, de eközben a technológia fejlődni fog, és ahogy ma is mondtam, a Remote Playen és a PlayStation Nowon, a streamelő szolgáltatásokon párhuzamosan dolgozni fogunk emellett. Ezt csináljuk jelenleg,” tette hozzá Yoshida. (A Remote Playes témáról tegnap szó esett – bemutatásra került videó formájában is, hogy a next-gen PlayStation milyen gyorsan töltötte be a Spider-Man-t egy PlayStation 4 Pro-hoz képest.)
Szóval esélyes, hogy a PlayStation 5 lehet az utolsó hagyományos konzol a Sony részéről. Nagyon gyanús Yoshidától a második idézet.
Forrás: WCCFTech