Bár már megerősítésre került, hogy a következő generációs PlayStation (amit a hivatalos bejelentésig úgy fogunk hívni, hogy PlayStation 5 jobb ötlet híján…) támogatni fogja a PlayStation 4-es játékokat a konzolgeneráció-váltás könnyítése érdekében (erről korábban be is számoltunk), most több részletet is megtudtunk erről.
A Sony nemrég frissítette egy védjegyét, ami azt részletezi, hogy miként futnának a PlayStation 4-es játékok a PlayStation 5-ön. Először is a Sony a régi hardveren futtatja a játékot, hogy a teljesítménybeli karakterisztikákról adatokat szerezhessen. Ezután az új hardverbe pakolja át, és ez alapján összeveti, hogy az adatpontok miként folynak össze. Ezekkel a tesztekkel az új eszköz „működési paramétereit” hangolják be, hogy a PlayStation 4-en látott teljesítményt fel tudja mutatni a PlayStation 5 is. Ha a teszt úgy végződik, hogy a régi játék az új vason is jól fut, ezután a Sony a teljesítmény optimalizálását kezdi el, hogy megnézze, képes-e a program hasznot húzni az erősebb hardverből – ez a folyamat addig tart, amíg a játék fel nem dobja a pacskert és kiakad, mivel a plafon elérése a cél ebben a fázisban.
Tehát a Sony belsőleg elvégzi a teszteket valószínűleg a legtöbb nagyobb játékon, hogy így biztosíthassák a lehető legkomolyabb támogatást a régebbi címeknek, és mivel mindegyik konzolgenerációban van egyedi technológia, az újabb hardver nem biztos, hogy jobban lesz képes futtatni azt, amit a régebbi lazán megtesz. Ez a folyamat amúgy hasonló ahhoz, amikor a PC-nkben órajelet emelünk a procinkon és a videókártyánkon, hiszen lépésenként, lassan emeljük fel, amíg a gépünk le nem fagy.
Az érdekesség: a védjegyben nincsen régi (legacy) programkód említve, így natív visszamenőleges támogatásról lehet szó. A bökkenő az, hogy nem tudjuk, hogy vajon az összes PlayStation 4-es játék támogatott lesz-e, vagy csak a PS4-es címek (exkluzívok?) krémje kapja-e meg ezt a kezelést… és mi inkább az utóbbira fogadnánk.
Forrás: VG247