Mi a csuda az a Doom Remake 4, és miért csapott le rá végülis a Bethesda?
A Doom Remake 4-et itt találhatjuk ModDB-n. Eredetileg 2018 augusztusában jelent meg, és a modgyűjtemény célja lényegében az volt, hogy az eredeti, legelső Doom játékot átemelje a modern korszakba. Három dimenziós modellek, magas felbontású textúrák, fizika alapú renderelés, és persze a darabokra szétlőhető holttestek, ugyanis az ellenfeleink egyáltalán nem sprite-ok mint két és fél évtizede. A fegyverek és a pályák megmaradtak, úgyhogy lehet sejteni, hogy miről is van it szó.
„Bejelentem az oldalam leállítását. Nagy szomorúsággal posztolom ezt: nemrég kaptam egy levelet a ZeniMax Media Inc.-től, hogy fejezzem be a Doom Remake 4 gyártását. Néhány nap múlva elfogytak az opcióim az életben tartásával kapcsolatban. Tudtuk, hogy ez a nap egyszer bekövetkezhet. Jogi tanácsadókkal is beszéltem, és ők azt mondták, hogy nagy esély lenne a per megnyerésére, mivel ez egy mod, de a pereskedés évekig tartana és akár 100 ezer dollárba (kb. 28 és fél millió forintba) kerülne,” írta június nyolcadikán a modder, vasyan777.
Ekkor úgy döntött, hogy újra kiadja egy frissített kiadásban a Doom Remake 4-et. „A jogi probléma ott volt az előző builddel, hogy különállóan volt terjesztve a Doom IP-jére alapozva. Az új build kötelezővé teszi a tényleges, eredeti játék birtoklását – a GOG-on vagy a Steamen meg kell venned azt.” Ez persze nem volt elég: június huszadikáig el kell távolítania a modot, és minden, a ZeniMax Media (a Bethesda anyacége) által birtokolt tulajdont az internetről, és persze le kell állítania a Doom Remake 4 fejlesztését, minden forráskódot és anyagot törölnie kell (ezt hogyan fogják ellenőrizni?), és meg kell ígérnie a moddernek, hogy többet ilyet nem csinál. (Érdekesség: a Doom Remake 4 a GZDoommal volt terjesztve, az pedig a Doom source portja, forkolva, leágazva az eredeti engine-ből, ami lényegében ingyenes, szabad felhasználást jelent a GPL keretein belül.)
Úgyhogy még egy modnak fellegzett be. Kár érte.
Forrás: PCGamer