Phil Spencer szerint jobb az, ha a Sony is részt vesz az E3-on (ami jövőre június 9-e és 11-e között várja a látogatókat).
„Bárcsak itt lenne a Sony. Az E3 nem olyan jó, amikor ők [a Sony és az Activision Blizzard] nincsenek itt,” mondta a Giant Bombnak az E3-on az Xbox főnöke, aki igencsak jól teljesített idén is a Microsoft színpadán.
Spencer az xCloudról, a Microsoft streamelő technológiájáról/szolgáltatásárólt ez mondta: „Fontos, hogy legyen egy helyi eszközöd, amire letöltheted a játékot, és majd a TV-den játszhatod. Nem hiszem, hogy manapság mindenki szeretné az összes képkockát a játékmenetből – nézd meg például, hogy hány órát Destiny 2-ztem -, nem akarom, hogy mindegyik [képkocka] velem legyen, amikor a Comcastnek [az Egyesült Államok egyik legnagyobb ISP-jének – internetszolgáltató, de olyasmiben kell gondolkodni, mint hazánkban a DIGI vagy a UPC – a szerk.] írom a csekkeket. Szerintem évek alatt megvan a lehetősége a felhő alapú technológiának, hogy egy tekintélyt parancsoló élményt generáljon otthon egy nagy képernyőn. De számodra a legjobb mód a Cyberpunk [2077] játszására… vagy bármelyik másik játékra, amit éveken át mutattunk itt [az E3-on], az az otthoni, erre szánt hardver otthoni tárhellyel, hogy a lehető leggyorsabban felbukkanjon a kijelződön. Nem mondom, hogy mindenkinek abba kellene hagynia a konzolos játékot, vagy a PC-zést, vagy azt, hogy egy másik példányt veszel a játékból, hogy máshol is játszhasd. Azt mondom, hogy szeretek az Xbox Live-on játszani. és amikor nem vagyok gépnél vagy konzolnál, szeretném, ha folytathanám a játékot… és ez egy kényelmi funkció számodra. Ez arról szól, hogy legyen egy élmény a mobilomon, ami velem tarthat.” Azért az input lagon (gomb lenyomásától a játékban a cselekedetig történő idő) még lesz javítania a redmondi cégnek.
Spencer az Xbox Project Scarlettről, a Microsoft next-gen konzoljáról is beszélt, ami szerinte hasonlóan nagy növekedést mutathat fel teljesítményben (az Xbox One ötször több számítási erővel bírt, mint az X360): „Úgy gondoljuk, hogy [a Scarlett] egy fontos dizájn a CPU és a GPU közötti egyensúlyban – ezt sosem értük igazán el konzolon korábban. Számunkra a Scarlett utáni dolog az lesz, hogy mi lesz az a következő hajlítási pont az élményben [a fejlődésre], ami értelemmel fog bírni? Nem tervezzük azt, hogy a Scarlett lenne az utolsó konzolunk. Valami olyan fícsőrnek kellene jönnie, ami megváltoztatja az eddigi gondolatomat, véleményemet az otthoni [játék]élményekkel kapcsolatban. Ezt tervezzük. Folyton nyitva lesz a szemünk. Nem hiszem, hogy [mire a Scarlett utódja megjelenne] addigra Scarlettes játékokkal játszanék mondjuk 60 colos képernyőkön. Lehet, hogy tévedek, de folytatjuk az xCloudos munkánkat… és a bele öntött „varázslatot”” – az utolsó pár mondattal tehát megerősítette, hogy nem a Project Scarlett lesz a Microsoft utolsó konzolja, és itt is megemlítette az xCloudot, ami szerinte számottevően nem fog fejlődni, hogy a Scarlett utáni generáció kulcsfontosságú eleme legyen.
A Project Scarlett 2020 végén kerül a boltokba, a Project xCloud nyilvános tesztelése pedig valamikor idén kezdődik.
Forrás: GameSpot, VG247, VG247