Az F-Stop a Valve berkein belül a Portal előzménye lehetett volna. Most végre betekintést nyerhetünk a projektbe, amely végül sosem valósult meg.
2008 eleje tájékán (miután megjelent a The Orange Box, amiben a Half-Life 2: Episode Two, a Team Fortress 2, és a Portal volt) a Valve elkezdett több kísérletet (angolul Directed Design Experiments – magyarul kb. Rendezett kísérleti terveknek lehetne fordítani), amivel Gabe Newell, a Valve főnöke a kreativitás fellángolását szerette volna elérni a stúdión belül. Az egyik a Half-Life Wiki szerint az F-Stop volt, ami akkora siker lett belsős körökben, hogy a Portal előzménytörténete alakult volna ki ebből (és ez volt az eredeti Portal 2-koncepció!). Ám ismeretlen okokból ez nem valósult meg, és a Reddites témákon kívül nem nagyon beszél már senki sem erről a törölt projektről.
Miért? A válasz egyszerű: a Valve nem beszél róla. (Ezt már megszokhattuk a többi sorozatának harmadik felvonásával. Half-Life, Team Fortress, Portal, vagy akár Dota…) Itt jön be a képbe a LunchHouse Software és annak készülőfélben levő YouTube-os sorozata, az Exposure, ami azon felül, hogy el fogja magyarázni az F-Stop működési elvét, játékmenetet is láthatunk majd benne a meg nem valósult Portal-előzményből.
„A mechanikák nem spekuláción vagy pletykákon alapulnak. Ehelyett az Expsure az eredeti, hivatalos kódot használja a Valve saját F-Stopjából, vagy ahogy rendesen nevezik, az Aperture Camerából. [A Valvetól] engedélyünk van, hogy folytassuk a projektünket az ő eredeti forráskódjukra alapozva,” írja a videó leírása. A videó alapján nagy hasonlóság van a Superliminallal (lásd beágyazott Twitter videó), ami egy belső nézetes puzzle, és ebben a figyelmünknek kulcsszerepe lesz. Rengeteg mondani és mutatni valója van a LunchHouse-nak, hogy öt, akár hat részt is össze tudnának rakni – ezt tőlük Tristan Halcomb mondta a USGamernek.
A LunchHouse „még tárgyal a projekt jövőjéről a Valve-val, hogy lássák, milyen lehetőségeik vannak, mielőtt elköteleznék magukat, így valamilyen mértékben az ő menetrendükhöz igazodnak”, így az F-Stop projekt (erről itt lehet többet megtudni) megjelenési dátuma még kérdéses.
Forrás: PCGamer
Size is ruled by perspective in the bizarre dreamworld of Superliminal https://t.co/yQKOIPgIxc pic.twitter.com/Os0y7emLtT
— PC Gamer (@pcgamer) October 23, 2019
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!