A Game Developers Conference (innentől GDC-re rövidítjük!) felmérése konkrét választ adott a kérdésre.
Az idei GDC-t március 16-a és 20-a között rendezik meg a kaliforniai San Franciscoban található Moscone Center épületében. Ezt általában megelőzi egy fejlesztői közvélemény-kutatás. Idén sem volt másképp. Nézzük az első kérdést: „Fejlesztőként jelenleg mely platformok keltik fel az érdeklődésed?” (Több opció is megjelölhető volt.) A PC 50%-nyi voksot kapott. Az mindegy is, arra nem kell hardveres fejlesztőkészlet, így olcsóbb fejleszteni is. A második helyen a PlayStation 5 van 38%-kal, és mögötte kemény egy százalékkal a Nintendo Switch található (37%). Az Xbox Project Scarlett (azaz az Xbox Series X) lemaradásban van – csak 25%-ot ért el a Microsoft új konzolja. (Még a mobil és a VR platformok is megelőzték…) De jöjjön a teljes lista.
- PC – 50%
- PlayStation 5 – 38%
- Nintendo Switch – 37%
- Mobil – 34%
- VR headsetek – 27%
- Xbox Series X – 25%
- Google Stadia – 19%
- PlayStation 4 / PlayStation 4 Pro – 18%
- AR headsetek – 16%
- Xbox One / Xbox One X – 16%
- Mac – 11%
- Project xCloud – 11%
- Internetes böngésző – 10%
- Asztali társasjáték – 9%
- Jelenleg nem érintett a játékfejlesztésben – 7% (őket miért kérdezték meg?)
- Linux – 5%
- Hanggal működő játékok (Amazon Alexa, Google Home, stb.) – 5%
- PlayStation Now – 4% (ennek mi értelme is van, ha jelenleg helyileg is játszható játékokról van szó? bekötjük a PS3-mat, és már megy is streamelés nélkül)
- Apple TV – 4%
- Playdate – 2%
- Nintendo 3DS – 2%
- Más platform – 2%
A második kérdés is izgalmas: melyik generációs platformra koncentrálnak a fejlesztők? A kizárólag next-genre fejlesztők aránya alacsony (5%), a jelenlegi generációs konzolokra 22% válaszolt, míg a cross-gen (jelenlegi és next-gen egyaránt) válaszadók száma elég magas, 34%. A megkérdezettek 39%-a nem tudott választ adni.
A harmadik kérdés: „Szerinted mekkora az elfogadható arány, amit a Steam az értékesítésedből elvehet? (Jelenlegi formájában a Steam 30%-ot vesz el)” A 15%-ot mondták a legtöbben (25%), utána jön a 10% (21%), a nem tudja/nem biztos (20%), a 20% (17%), az 5% (7%), a 30% (6% – tehát ők azok, akik nem változtatnának a rendszeren), a 25% (3%), és a válaszadók 1%-a elfogadná, ha több mint 30%-ot venne el a Valve. Mi sem értjük.
A megkérdezettek 40%-a szerint az Epic Games Store hosszabb távon sikeres lesz. 35%-uk a „talán” válasszal élt, 18%-uk nem tudta, és csak 7%-uk szerint fog megbukni Tim Sweeney boltja. A Google Stadia iránt kevesebb bizalom van: 36% – talán sikeres lesz, 33% – nem, 20% – nem tudja, 11% – igen. Wow. Android vs. iOS? Android: 50%, iOS 48%, és a megkérdezett fejlesztők 43%-a nem dolgozik mobilos játékon (tavaly ez az arány 39% volt).
A válaszadók 25%-a úgy hiszi, hogy a virtuális valóság technológiailag dominálni fog a következő öt évben, de többen választották az augmentált, kiterjesztett valóságot (Augmented Reality, AR; az arány 32%), de 19%-uk mind a kettőben, 16%-uk pedig lényegében egyikben sem hisz.
Az utolsó kérdésnél is leírjuk a teljes listát: „Fejlesztőként jelenleg mely VR/AR platformok keltik fel az érdeklődésed?” (Több opció is megjelölhető volt.)
- Oculus Quest – 39%
- Valve Index – 22%
- Oculus Rift – 21%
- Más platform – 20%
- PlayStation VR – 18%
- Windows kevert valóságú (Mixed Reality) AR headsetei (pl. Microsoft HoloLens) – 17%
- HTC Vive – 16%
- Magic Leap One – 16%
- iOS telefon/tablet ARKittel – 15%
- Oculus Go – 11%
- Windows kevert valóságú (Mixed Reality) VR headsetei (pl. Samsung HMD Odyssey) – 7%
- HTC Vive Pro Eye – 7%
- HTC Vive Cosmos – 7%
- Samsung Gear VR – 5%
- HTC Vive Focus – 4%
- HTC Vive Focus Plus – 4%
- HP Reverb – 2%
Az Oculus Quest megszabadult a kábelektől, és teljesen önállóan is használható – ezért rohant el 39%-kal. A Valve Index szépen felhívta magára a figyelmet (a Half-Life: Alyx sikere pedig még inkább megtolhatja az érdeklődést), és a PlayStation VR elavultsága ellenére is 18%-ig jutott. A mobilos megoldás az Apple térfelén 15%-ot ért el.
Úgyhogy a next-gen konzolok közül a PlayStation 5 nyerte el eddig a fejlesztők tetszését.
Forrás: WCCFTech
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!