A Virtuos videojátékokkal foglalkozó részlegének alelnöke, Elijah Freeman szerint nagy ugrást láthatunk több téren is a következő generációban. Az Xbox Series X pedig a hanggal is trükközni fog.
Freeman azt mondta az IGN-nek, hogy az új konzolok nagyobb ereje és sebessége megsokszorozza játékok világainak méretét, és azokban is több dolog lesz, és gyorsabban is mozoghatunk bennük (mindegy, hogy mivel – pl. egy gyors autóval), akár töltőképernyők nélkül. Szerinte a térfogati effektek (pl. köd, füst, felhők) biztosan javulni fognak, és ez hatással lesz a játékmenetre. Például ha dobunk egy füstgránátot, akkor utána alig fogjuk az ellenfelet meglátni, és ez új fajta zavaró tényező lehet.
Bruce Straley, aki nemrég távozott a Naughty Dogtól (korábban az Uncharted 2: Among Thieves vagy a The Last of Us rendezője volt), azt mondja, hogy az eszközök és a konzolok teljesítménye miatt az emberek több stílussal, koncepcióval és ötlettel kísérletezhetnek a fejlesztés során, és így lehetnének érdekesebb, őrültebb elképzelések is. Ő kimaradt a sugárkövetésből (ray tracing), és a dinamikus, globális megvilágításra sem volt esélye, és ezekkel máshogy lehet a játéktervezés során, vagy magával az élménnyel gondolkodni. A The Last of Usban egy olyan árnyékrendszerük volt, ahol a felbontást erősen vissza kellett venniük. Az új konzolokban a nagyobb részletesség és felbontás szerinte kivitelezhető lesz az árnyékok számára is. A karakterek is kidolgozottabbak lehetnek, nem pedig „gumik”.
Daniele Galante, a Ninja Theory senior hangtervezője a VGC-nek pedig megerősítette, hogy az Xbox Series X-ben lesz egy külön a hangra szánt chip. Ez azért lesz nagy jelentőségű, mert így a processzor erejéért nem kell majd küzdeniük a programozókkal és a művészekkel. Bár a grafikának van külön erre szánt kártyája/chipje, a hangnak ilyesmi nem nagyon volt még konzolban. Hozzátette, hogy a játékkészítés során mindig is a technikai limitációkra gondolnak a fejlesztők, de ezek lassan eltűnnek. Egy valami megmaradt, a maximum hangszám – ha túl sok van, laggol a játék. (Ezen javíthat a hangchip.)
Az Xbox Series X és a PlayStation 5 is valamikor az év végén érkezik. Áruk még nem ismert, de Piers Harding-Rolls, az IHS Markit elemzője szerint a két konzol lepipálhatja a jelenlegi generáció rajtjának teljesítményét, ha a konzolok ára nem megy 500 dollár fölé (forintban legalább 180 ezer lesz), és ha nem lesz jelentős készlethiány sem belőlük.
Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!