Xbox Series X: miért jelentős a DLI? Hogyan csökkenhet az input lag?

Xbox Series X – A Dynamic Latency Input (DLI) révén igencsak kicsi latencia, azaz lag lehet – miért fontos az, hogy a lehető legkevesebb idő teljen el az Xbox kontrolleren a gomb lenyomása és a játékban bekövetkező esemény között?

Larry Hyrb, ismertebb nevén Major Nelson meginterjúvolta Jason Ronaldot, aki az Xbox csapatának programmenedzsmentért felelős partneri rendezője. (Komolyan, a játékiparban egyre összetettebb pozíciókat találnak ki!) A podcast neve egy kérdés: mit várhatunk a videojátékok következő generációjától?

Ronald szerint a játékosok egy alacsony latenciájú játékélményt követelnek, és a legpontosabb, legjobban reagáló irányítást akarják. Ezért a Microsoft elemezte a két végpont (a konzol és a kontroller) közötti utat, hogy azonosíthassák az összes lehetőséget a latencia, vagy inkább ebben az esetben jobban alkalmatos kifejezés, az input lag csökkentése érdekében. Itt jön be a képbe a DLI, amivel a játék a játékos legújabb cselekedetét (pl. az Xbox kontrollerén az X gomb lenyomását) mihamarabb megkapja.

Így nem fog elveszni pl. az adott gomb lenyomása még akkor sem, ha két képkocka között tettük azt. (Itt zárójelesen megjegyezzük, hogy ha volt már olyan, ha egy platformer játék során megnyomtuk az ugrás gombot, de az a mozdulat nem történt meg, az emiatt IS megtörténhetett.) És a 120 FPS frame rate-tel futó játékok esetében még fontosabb a beviteli latencia csökkentése, hiszen minél kisebb az input lag, annál jobb lesz a játékélmény. A HDMI 2.1-et is megemlítette itt Ronald, hiszen ebben a változatban ott van az ALLM (auto low latency mode) és a VRR (variable refresh rate) – ezekről korábban már írtuk, hogy mik, de röviden a kijelzőnk, TV-nk legkisebb latenciájú módjára vált az előbbivel, az utóbbi pedig a játék frame rate-jéhez igazítja a kijelzőnk képfrissítési rátáját (tehát ha 90 FPS-sel fut valami, akkor a TV is átvált 90 Hz-re).

Úgyhogy az Xbox Series X – ami az év végén indul el valamikor – mindenféleképpen a legjobb élményre koncentrál, és ez eltérő megközelítés a PlayStation 5-höz képest. Vajon PC-n is lesz DLI?

Forrás: WCCFTech

Kérjük, támogassátok a theGeek.hu oldalt a Patreonon, hogy fennmaradhasson, függetlenül, napi hírekkel és tesztekkel, a Patreon adományozó rendszerén keresztül! Köszönjük! theGeek csapata
Become a Patron!

Spread the love
Avatar photo
BadSector is a seasoned journalist for more than twenty years. He communicates in English, Hungarian and French. He worked for several gaming magazines - including the Hungarian GameStar, where he worked 8 years as editor. (For our office address, email and phone number check out our impressum)

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu