No Rest for the Wicked: vajon megérte az Early Access?! A fejlesztők válaszoltak

Egy héttel a megjelenés után a Moon Studios már úgy véli, hogy a No Rest for the Wicked számára az Early Access volt a legjobb megoldás.

 

 

A hónap egyik legérdekesebb kiadványa Early Accessként érkezett. Az Ori-saga alkotói megleptek minket azzal, hogy a No Rest for the Wicked című új játékukkal ezt a kereskedelmi formátumot választották. Habár nem egy nagy produkciókhoz szokott cégről van szó, elég sikeres múlttal rendelkeznek ahhoz, hogy nem hagyományos stílusú kiadványokkal próbálkozzanak.

A Moon Studios igazgatója ezt a döntést „a legjobb döntésnek nevezte, amit hozhattak”, mondván, hogy már egy hét alatt látják, hogy játékuknak hasznára válik a korai hozzáférés.

Ezután felszólította a Sony-t és a Nintendót, hogy nyissák meg az ajtót az ilyen kereskedelmi formátum előtt a konzoljaikon.

 

A No Rest for the Wicked jobb játék lesz az Early Accessnek köszönhetően

 

Thomas Mahler a kritikákkal kezdte: „Láttam, hogy az emberek fel vannak háborodva amiatt, hogy a Wicked [a No Rest for the Wicked rövidítése], a Hades 2 vagy a Larian közelgő címe korai hozzáférésként érkezik, annak ellenére, hogy a stúdiónak megvan a pénze a fejlesztés befejezéséhez. Ez egy nagyon összetett problémát nagyon egyszerű szemszögből vizsgál (…) Kizárt, hogy a játékunk 1.0-s verzióját ki tudtuk volna adni a felhasználóktól gyűjtött adatok és visszajelzések nélkül. És itt valódi felhasználóktól származó visszajelzésekre gondolok, nem pedig a saját magunk által kiválasztott „tesztcsoportoktól” származó visszajelzésekre. Ez még egy kétszer-háromszor nagyobb csapattal sem lenne lehetséges”.

Mint a stúdióigazgató kifejtette, ez a fajta stratégia még a történelmi játékoknak is jót tett volna. „Képzeljük el az első Dark Souls-t, ha lett volna Early Access. Ahelyett, hogy a FromSoftware a hagyományos kiadással sietett volna a játék befejezetlen állapotával, újra átnézhették volna a cím második felét, és vagy teljesen kiteljesítették volna, vagy csiszolták volna a kevésbé csiszolt területeket, mint például a Lost Izalith. Sokan azt mondják, hogy ezt meg lehet tenni frissítésekkel és letölthető tartalmakkal, de gyakran nem ez a helyzet.”

„Egy játék kiadása hihetetlenül nehéz, stresszes és gyakran drasztikus kompromisszumokkal jár.”

Végül a stúdióigazgató a játékosoknak és a vállalatoknak szóló üzenettel zárta beszédét. „Ha nem tetszik az Early Access ötlete, tudnotok kell, hogy ez egy módja annak, hogy a fejlesztők idővel finomíthassák a terméket. Kérlek, próbáljátok megérteni, hogy van benne érték (…) Ami ezt illeti, szükségünk van arra, hogy a Sony és a Nintendo meggondolja magát a korai hozzáféréssel kapcsolatban. Az iparág gyorsan változik, és elég szűk látókörű ragaszkodni az 5-10 évvel ezelőtti dolgokhoz. Végső soron az emberek csak nagyszerű játékokkal akarnak játszani. Nem szabadna számítania, hogy hogyan fejlesztették ki” – mondta.

A No Rest for the Wicked a Souls stílusú játékmenetével úgy tűnik, jó úton halad. A megjelenés kissé döcögősen indult, de már érkeztek frissítések, amelyek kijavítják a szembetűnőbb problémákat. A játék jelenleg 72%-os pozitív értékelést kapott a Steamen. Úgy tűnik, felfelé ívelő pályán van, hiszen ezt az értéket azután érte el, hogy egy héttel ezelőtti megjelenésekor mindössze 58%-os upvote-okkal indult.

Forrás: Eurogamer

Spread the love
Avatar photo
"Historian by profession, gamer since historical times."

theGeek TV

Kiemelt partnerünk: www.konzolkirály.hu